Egyre több olyan kis üzletet nyílik Magyarországon, ahol nem Európai Uniós országból, többnyire a tengeren túlról származó, jobbára édességeket és üdítőitalokat lehet vásárolni. Ezekben, a köznyelvben csak "amerikai"-nak hívott boltokban elsősorban olyan nagyon is jól ismert csokoládé-, üdítőmárkák olyan termékei kaphatók, amiket a gyártók, illetve forgalmazók nem hoznak be Magyarországra - például az amerikai, ausztrál vagy éppen a japán piacra szánt, különleges ízű Monster enerigaitalok, vagy Pringles chipsek - illetve olyan termékek, amiket jobbára csak amerikai youtuberek és tiktokkerek videóiban látni. És mivel ezeknek a videóknak az elsődleges célcsoportja a tizenéves korosztály, ezért ők azok, akik ezeknek a boltoknak rendszeres vásárlóiként elköltik, többnyire a teljes havi zsebpénzüket, akár egyetlen vásárlás alkalmával, mivel itt egy zacskó csipsz 2500-3000 forintba, egy fél literes üdítő 2-3 ezer forintba is kerülhet.
"Mivel különleges vámszabályok ezekre a termékekre nem vonatkoznak, magától csak az, hogy messzebbről jönnek nem indokolja azokat a túlárazásokat, amiket az ilyen boltokban tapasztalhatunk" - írja a penzcentrum.hu. A cikk szerint a hazai 27 százalékos áfa egyetlen termék, eredetileg párszáz forintos árán sem kellene, hogy ekkorát dobjon, itt sokkal inkább arról van szó, hogy az ilyen boltok ezeket a különleges termékeket egyfajta exkluzív áruként terítik Magyarországon, és ennek az exkluzivitásnak kell megfizetni az árát. Ezt az elméletet támasztja alá az, ami a Prime üdítőkkel történt.
"Amíg az igazán nagy láncok nem kezdték itthon árusítani az italokat, addig ezekért, az ilyen boltokban 3-4 ezer forintot is elkértek a kereskedők. Most viszont, hogy már több helyen is kapni az italokat, az áruk nagyjából 1500-2000 forint körül állt be, ugyanakkor azokat a darabokat, amiket itthon továbbra sem lehet kapni, még mindig 3-4 ezer forintért árulják. Kereslet és kínálat törvénye nagyon szépen megjelenik ezeken a helyeken, de működik."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.