Az 1946-ban alapított amerikai vállalat neve a tengerentúlon egyet jelent az ételtároló dobozokkal, idehaza azonban „csak" harminc éve van jelen, ugyanis legelőször az 1992-es évben jelent meg a Tupperware Magyarországon. Az ételeket frissen tartó edényeket bemutatókon ismertetik a vásárlókkal, akiknek az előadás után lehetőségük nyílik kipróbálni és megvásárolni a termékeket.
Mikor a koronavírus-járvány idején, a lezárások és korlátozások miatt rengetegen otthon maradtak, a Tupperware eladásai fellendültek, és a cég profitálni tudott a kialakult helyzetből. Azóta azonban egy év alatt 95%-kal csökkentek a vállalt részvényei és a Guardian cikke szerint a reklámozók nehezen találják az utat a fiatalokhoz, ezért beelőzték őket a riválisok, akik aktívabbak a közösségi médiában.
A Tupperware részvényeinek értéke csak ezen a héten 50%-ot esett, miután közölték a befektetőkkel, hogy „lényeges kétség merült fel a vállalat működőképességével kapcsolatban".
A hitelek megnövekedett mértéke rövid távon likviditási problémákat okozhat. A cég közlése szerint előfordulhat, hogy nem lesz elegendő pénzük, ezért fontolóra veszik, hogy munkahelyek megszüntetésével és az ingatlanportfólió egy részének értékesítésével mérsékeljék a kiadásokat és szert tegyenek plusz bevételi forrásra.
Mindezek mellett fennáll annak a veszélye is, hogy kivezetik a céget a tőzsdéről. A Tupperware ugyanis későn nyújtotta be az éves jelentést.
Borítókép: Shutterstock
Ajánljuk még:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.