Hosszabb előkészítő munka előzte meg az arculatváltást, amelyben az Egri Borvidék Hegyközségi Tanácsa és a helyi pincészetek által delegált borászok döntöttek úgy, hogy ideje egy friss és egységes megjelenésnek. A tagok Ipacs Gézát kérték fel, hogy tervezze meg a borvidék új arculatát.
„Nem tudom, hogy milyen lett volna nem egriként elkészíteni ezt az arculatot. Természetesen megkönnyítette a tervezést a borvidék ismerete, leginkább abban a tekintetben, hogy az elmúlt 20 évben végigkísérhettem azokat a stratégiai dilemmákat, melyek ismerete nélkül vélhetően mást terveztem volna. Egy ilyen jellegű arculatban koncepcionális állásfoglalás is születik azokról az értékekről, melyeket a borvidék fókuszba állít és hitelesen képvisel” – mesélte a grafikus a munkafolyamatról.
Az embléma stílusa klasszikus és modern egyszerre. A logó összhatása egyformán sugall komolyságot és méltóságot. Két részből áll, az egyik az Eger felirat és a „Szenvedély 1000 éve” szlogen, ami a borvidék ezeréves múltjára utal, így helyezve azt történelmi kontextusba. A másik az ikon, ami egy szárnyas bikát ábrázol. Ez elsősorban az egri bikavérre utal, ami régóta kötődik az Egri borvidékhez, és annak kiemelt bora. Ugyanakkor a bikamotívum nem szokványos, hiszen szárnyai vannak, ami által mitológiai visszacsatolással is bír.
Fontos szempont volt, hogy a végeredmény alkalmas legyen arra, hogy azt a borvidék szervezetei hivatalos minőségükben, a helyi rendezvények szervezői pedig a nagyközönség felé is ugyanúgy tudják használni. A közösségi munka elkezdődött és halad, ezt pedig szépen fejezi ki az egységes megjelenés.
„Úgy láttuk, hogy most van itt az ideje – és nemcsak a borászoknál, hanem a borvidék összes szereplőjénél is – az összefogásnak. Olyan változások szakadtak ránk, amelyek magukkal hozták az újragondolást és egyfajta újrakezdést. Ennek az alapját egy nagy piackutatás adta, amelyből láttuk, mi az, amin változtatnunk kell. Az egri bikavér marad a középpontban, emellett azonban szeretnénk megmutatni, milyen sokszínű is Eger. Így ugyanúgy a könnyed fehéreket és rozékat, valamint a komoly, dűlős borokat is kommunikálnunk kell, és persze nagyobb hangsúlyt helyezni a helyi rendezvényekre. Ehhez nyújt segítséget az új, egységes arculatunk” – ismertette Soltész Gergely az egri borászok képviseletében a koncepció alapját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.