A trendelemzők szerint elég megnézni az utóbbi években robbanásszerűen népszerűvé vált palackozott vizeket, melyek csomagolása, ára és reklámozása a gyökeresen eltérő fogyasztói kategóriáktól függ. „A pár centért kapható legegyszerűbbtől a prémium kategóriás termékekig minden megtalálható a piacon” - mondta Lu Ann Williams, a holland székhelyű Innova Market Insights elemzője. „Minden irányzatra jut egy ellenirányzat”- folytatta a szakember, utalva az amerikai élelmiszerpiacot uraló számos nemzetközi trendre. Az olyan japán termékek, mint a szusi és a szasimi mindenütt megtalálhatóak, és a japán piac által befolyásolt ételek – mint a hínárral borított lazacfilé – kezdenek elterjedni.
Az USA-ban megjelenő elegáns és mégis megfizethető éttermek a fogyasztók változó ízlését tükrözik. „A különböző nemzeti ételek, a brazil, a thai, a latin-amerikai és a mediterrán konyha továbbra is népszerűek, hiszen a vendégek szívesen próbálnak ki szokatlan, erősen fűszerezett ételeket” - állítja Joe Pawlak, a chicagói Technomic élelmiszerkutató vállalat alelnöke.
Barbara Katz, a floridai HealthFocus egészségügyi és táplálkozási kutatásokat végző vállalat elnöke szerint a megszokott termékek, például a joghurtok szokatlan ízesítése (mondjuk narancsvirággal) azt tükrözi, hogy az emberek szeretnének egészséges ételeket enni, és kevésbé érezni bűntudatot evés után. Így megmarad az ételek élvezete, miközben néhány fontos tápanyagot is bevisznek a szervezetükbe.
Forrás: Medipress
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.