– Az élelmiszerek ára egy év alatt 13%-kal emelkedett. Az orosz-ukrán háború hatása is egyre inkább érezhető, világszerte növekvő inflációt lehet tapasztalni. A családoknak ezért most még inkább oda kell figyelniük, hogyan osztják be költségvetésüket – mondja Csatos Erika, az Álomjövő Tanácsadó Iroda alapítója.
Ahogy a pénzügyi mentor hangsúlyozza: legyünk tisztában a bevételeinkkel és a kiadásainkkal. Egy füzetben vagy applikációban vezessük a napi költéseinket, így 2-3 hónap alatt reális képet kaphatunk arról, hogy mely tételeken tudunk spórolni. – Tervezzük meg, mire mennyit fogunk költeni, és ehhez tartsuk is magunkat. Menjünk listával bevásárolni, így nagy eséllyel csak azt fogjuk megvenni, amire szükségünk van. Talán nem is gondolnánk, de sokat takarékoskodhatunk azzal, ha figyeljük az akciókat, árkedvezményeket, és tudatosan használjuk a hűségkártyáinkat. Valamint az árak rendszeres nyomon követése is sokat segíthet abban, hogy a lehető legkedvezőbb áron szerezzük be a leggyakrabban használt élelmiszereket – tanácsolja a pénzügyi szakember.
– Tisztában vagyunk vele, hogy a jelenlegi inflációs környezet milyen kihívásokat jelent a háztartásoknak, ezért próbálunk segíteni vásárlóinknak, hogy a lehető legkedvezőbb áron vásárolhassanak be. A polcokon például „árgarancia” jelöléssel hívjuk fel a figyelmet azokra a leggyakrabban keresett, illetve alaptermékekre, amik nálunk a legolcsóbbak. Ez egy több mint 600 árucikkből álló választék, amelynek az árát minden héten összehasonlítjuk a versenytársainknál érvényes árakkal, és vállaljuk, hogy a legalacsonyabb szinten tartjuk. Ha ezeket a termékeket máshol mégis olcsóbban lehet megvenni, visszafizetjük a különbözetet – mondja Szilva Mónika, a Tesco Magyarország vásárlási élményért felelős igazgatója.
Ha például egy kétfős, nyugdíjas, valamint egy háromfős, kisgyerekes család hétvégi nagybevásárlását nézzük, mindkét esetben 50-60 termékkel kalkulálva, az árgaranciás termékekből válogatva a Tescónál hozható ki legolcsóbban a bevásárlás.
Az áruházlánc vásárlói a Tesco Clubcard használatával is spórolhatnak. Számos terméket eleve kedvezőbb áron vásárolhatnak meg, mint a hűségkártyával nem rendelkezők, valamint vásárláskor pontokat is gyűjtenek, amelyeket később utalványok formájában válthatnak be. Emellett kuponokat és személyre szabott ajánlatokat is kapnak, amelyekkel kedvezménnyel jutnak hozzá az általuk kedvelt termékekhez.
A hűségprogramban a nyugdíjasok további árengedménnyel élhetnek, mivel minden kedden 5% kedvezményt kapnak a vásárlásuk végösszegéből, ha használják Tesco Clubcard kártyájukat. Ezzel csökkenthetik kiadásaikat, így a Tescóban ezeken a napokon többet ér a nyugdíjuk.
A vásárlók még több pénzt takaríthatunk meg, ha közeli lejáratú, árkedvezménnyel jelölt élelmiszert vesznek. Ezek jó minőségű, emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmas termékek, amelyeket a Tescóban sárga címkékkel jelölnek. – Arra biztatunk minden hozzánk betérőt, hogy bátran válassza ezeket az árucikkeket, mert így nemcsak pénzt spórolhat meg, de a környezetet is védi azzal, hogy nem hagyja veszendőbe menni az élelmiszert. Emellett „Friss 5” akciónk keretében hetente más-más öt frissárut kínálunk szintén nagyon kedvező áron, hogy ösztönözzük az egészséges táplálkozáshoz nélkülözhetetlen zöldség- és gyümölcsfogyasztást. Célunk, hogy vásárlóinkat anyagi lehetőségeik ne akadályozzák a kiegyensúlyozott étkezésben – teszi hozzá Szilva Mónika.
(X)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.