A Coop üzletek nagy része vidéken található, ahol azzal a céllal rendezik meg a rallyt, hogy népszerűsítsék a minőségi, magyar termékeket és közben egyre tudatosabbá tegyék a vásárlókat. Az eddigi adatok azt mutatják, hogy a kezdeményezés sikeres, hiszen egyre többen keresik a minőségi, magyar termékeket - nincs is nehéz dolga a vásárlóknak, mivel a bolthálózat kínálatának több, mint 80%-a magyar.
Az első verseny 2006-ban volt, s azóta folyamatosan bővül a versenyt vendégül látók listája, hiszen minden évben más és más, a Coopnak beszállító cégeket, gyárakat látogatnak meg.
Az idei rallyn 90 autó és néhány busz indult útnak Kelet-Magyarországra. A résztvevők elsősorban a fogyasztási cikkeket beszállító cégek és a támogató média képviselői voltak, a program gyárlátogatásokból, termékbemutatókból és ügyességi versenyekből állt. Mivel közutakon közlekedtünk, nem lehetett szó igazi versenyről, de a rajt, a cél és a győztes - aki idén a Mirelite Mirsa Zrt. lett,- igazi volt, csak úgy mint a vándorkupa, ami minden évben a legjobban teljesítő versenyzőhöz kerül.
Az első állomás az Aquarius-Buszesz csoport volt, ami Közép-Európa egyik legmodernebb palackozó üzeme. Az ásványvíz és üdítőital fogyasztás évről évre nő, ezért sok energiát fordítanak az újrahasznosításra. Jelenleg a palackok 30 %-a készül újrahasznosított műanyagból, de ezt a közeljövőben 70%-ra szeretnék emelni. Ez csak a fogyasztókkal együttműködve lehetséges, vagyis akkor, ha szelektíven gyűjtjük a hulladékot.
Kecskeméten a Fornetti üzemnél álltunk meg. A cég 1997-ben alakult, azóta folyamatosan terjeszkedik, rengeteg országban jelen van, Európában 5000 boltban kaphatóak az aprósütemények. Évente több, mint 40.000 tonna pékárut gyártanak, amit a közeljövőben emelni szeretnének, csakúgy, mint boltjaik számát.
A következő állomás a Nagyhegyesi húsüzem volt, ahol kizárólag GMO mentes, magyar sertést dolgoznak fel. A cég 1990 óta nagy utat tett meg, jelenleg 600 sertést dolgoznak fel naponta, 7000 kg készterméket állítanak elő, 170 főt foglalkoztatnak. A tőkehúson kívül kaphatunk kolbászt, szalonnát, füstölt termékeket is.
Ha Szerencs, akkor csokoládé. A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalatának, a Nestlének, itt is van egy üzeme, ahol leginkább kávét, kakaóport, csokoládéfigurákat állítanak elő. Különlegessége, hogy a három az egyben kávét itt fejlesztették ki, és egészen Kanadáig is szállítanak belőle.
A rally érintette Bőcsön a Borsodi Sörgyárat, ahol a míves, régi erjesztő már használaton kívül van, hiszen ennél sokkal modernebb eszközök szolgálják ki a megnövekedett igényeket. A kezdetben kétféle terméket forgalmazó cég, mára gyáróriássá nőtte ki magát, mivel rengetegen választják a hazai sört. Sajnos háromszor annyi dobozos sört gyártanak, mint üvegeset, aminek a környezeti hatása jóval nagyobb.
Egy kis bor is belefért a programba, természetesen Eger mellett, Ostoros-Novajon. Elmondásuk szerint, a cég fontosnak tartja a magyar fogyasztók ízlésének nevelését. Az ország egyik legnagyobb bortermelő vállalata, több, mint 500 hektáron gazdálkodik, melyből 5 millió palack, jó ár-érték arányú bort készítenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.