Egyértelmű, hogy az idei év gasztronómiai szupersztrája a dubaji csoki. Most már nagyon sok helyen kapható ez a pisztácia és szezámkrémes, a cérnametélt-szerű kadayif tésztával töltött tejcsokládé, és mivel tudjuk, hogy aki lemarad az kimarad, ezért az üzletláncok egymást érve próbálják kielégíteni a vásárlói igényeket. A Lidl nemrégiben egy dubai csoki "starter pack"-el állt elő, azt kidomborítva az akciós újságjában, hogy náluk minden hozzávaló beszerezhető ehhez az egzotikus finomsághoz. Az Aldi, természetesen nem maradhatott le: a német cég kedden jelentette be, hogy hamarosan érkezik a dubaji csoki a magyarországi üzletekbe.
„Legyél résen, mert hamarosan nálunk is kapható lesz a hírhedt Dubai csoki” – fogalmazott az Aldi a hivatalos TikTok-csatornáján.
A Lidllel ellentétben tehát nem a dubaji csokoládé hozzávalóit, hanem magát a kész csokoládét vásárolhatjuk meg a boltlánc hazai üzleteiben. Az Aldi nem volt rest odaszúrni a legnagyobb riválisának, mondván: lám, ők nem dolgoztatják a vásárlóikat, hozzájuk elég csak befáradni, és megvásárolni a kész terméket.
Az eredeti dubaji csokit csak és kizárólag az Egyesült Arab Emírségekben, és azon belül is Dubajban kapni. A csoki ötletgazdája ma is kézzel készíti a különleges édességet, ám már kinőtték az otthon üzemeltetett pici cukrászdát, ugyanis nem bírják tartani a rendelések ütemét. A csoki körül kialakult lázat egy a TikTokra tavaly decemberben felkerült videó indította el, melyben egy lány a kívül ropogós, belül ragacsos-nyúlós édességet falatozza. Ez indította be a lavinát, amely lassan az egész világot maga alá söpri.
Nemcsak a dubaji csoki iránt lett óriási a kereslet, hanem azokat a desszerteket is keresik az emberek, amelyeket a csoki ihletett. Emellett világszerte megindult a roham a dubjai csoki egyedi alapanyagaiért, a pisztáciakrémért, a szezámmagpasztáért és az itthon eddig ismeretlen kadayif tésztáért is. Magyarországon egyelőre még kevés, ám egyre több és több helyen kapni a dubaji csokihoz hasonló édességet, amit akár otthon mi magunk is elkészíthetünk, ugyanis csak néhány dologra lesz hozzá szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.