Klasszikus linzer recept recept
Klasszikus linzer recept
Holstein szelet recept
Holstein szelet
Csikós tokány recept
Csikós tokány
Mézes-mustáros csirkemell recept
Mézes-mustáros csirkemell
A legfinomabb sárgaborsó-főzelék recept
A legfinomabb sárgaborsó-főzelék
Mákos guba  recept
Mákos guba
Klasszikus kuglóf recept
Klasszikus kuglóf
Retró kókuszkocka recept
Retró kókuszkocka
Birsalmakompót tartósítószer-mentesen recept
Birsalmakompót tartósítószer-mentesen
Tartármártás házi majonézből recept
Tartármártás házi majonézből
Sárgaborsóleves füstölt hússal recept
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Túróval töltött zsemle recept
Túróval töltött zsemle
Puncstorta  recept
Puncstorta
Hagymás rostélyos  recept
Hagymás rostélyos
Birsalmabefőtt recept
Birsalmabefőtt
Aranygaluska vaníliasodóval  recept
Aranygaluska vaníliasodóval
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük recept
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük
Sütőtökös-csokis halloweeni muffin recept
Sütőtökös-csokis halloweeni muffin
Klasszikus csülök pékné módra recept
Klasszikus csülök pékné módra
Francia hagymaleves sajtos pirítóssal recept
Francia hagymaleves sajtos pirítóssal
Az élelmiszerek népszerűsítésének bevett módszere a televíziós reklám, mely az Albertai Egyetem kutatói szerint jelentősen befolyásolja a tévénézőket, különösen az egyetemistákat.

A felnőttéválás idején sok fiatal kezd el egészségre ártalmas szokásokat követni, így többen ilyenkor kezdenek dohányozni, alkoholt fogyasztani, és csökken a testmozgás, a zöldségek, gyümölcsök fogyasztásának aránya, mondta el Kim Raine, az Albertai Egyetem Egészségnevelési Tanulmányok Központ igazgatója. „Vizsgálatunk során arra kerestük a választ, hogy a tévénézés mennyisége és a nasst reklámozó hirdetések észrevétele mennyire függ össze a nassolással, valamint a kövérségre, túlsúlyosságra való kockázattal." Az eredmények megdöbbentőek.

Tévé és nass
Tévé és nass

Korábbi vizsgálatokkal ellentétben, melyek a tévénézéssel összefüggésben az elfogyasztott táplálék és kalória mennyiségét tanulmányozták felnőttek esetében, ezúttal a falatozgatás szerepét és a testsúlyt vetették össze a televíziózás gyakoriságával. A több mint napi négy órát tévéző egyetemisták gyakrabban nassoltak a készülék előtt, több reklámot vettek észre, és több energiadús harapnivalót fogyasztottak, mint a kevesebb mint egy órát tévé előtt ülő fiatalok. Különösen a fiú és közepesen sokat, vagy sokat tévéző tanulókra volt jellemző az elhízás. John Spence, a közlemény társszerzője elmondta, hogy a tévés reklámok miatt sokan választanak egy adott, általában energiadús harapnivalót, ráadásul a képernyő előtt töltött idő kiválóan alkalmas a folyamatos falatozgatásra.

Forrás: Medipress

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.