Pihe-puha mézeskalács recept
Pihe-puha mézeskalács
Mákos guba  recept
Mákos guba
Elronthatatlan sajtos pogácsa recept
Elronthatatlan sajtos pogácsa
Tárkonyos csirkeraguleves gazdagon recept
Tárkonyos csirkeraguleves gazdagon
Retró kókuszkocka recept
Retró kókuszkocka
Spenótfőzelék fokhagymásan recept
Spenótfőzelék fokhagymásan
Klasszikus töltött káposzta recept
Klasszikus töltött káposzta
Egyszerű pizzatészta recept
Egyszerű pizzatészta
A tökéletes flódni recept
A tökéletes flódni
Gesztenyés bejgli recept
Gesztenyés bejgli
Klasszikus kocsonya recept
Klasszikus kocsonya
Pozsonyi kifli recept
Pozsonyi kifli
Karácsonyi bejgli recept
Karácsonyi bejgli
Hagyományos kókuszkocka recept
Hagyományos kókuszkocka
Kaszinótojás franciasalátával recept
Kaszinótojás franciasalátával
Párolt lila káposzta  recept
Párolt lila káposzta
Paradicsomos lencseleves recept
Paradicsomos lencseleves
Lilahagymás-majonézes krumplisaláta recept
Lilahagymás-majonézes krumplisaláta
A tökéletes linzer (alaprecept) recept
A tökéletes linzer (alaprecept)
Mézes krémes  recept
Mézes krémes
Az élelmiszerek népszerűsítésének bevett módszere a televíziós reklám, mely az Albertai Egyetem kutatói szerint jelentősen befolyásolja a tévénézőket, különösen az egyetemistákat.

A felnőttéválás idején sok fiatal kezd el egészségre ártalmas szokásokat követni, így többen ilyenkor kezdenek dohányozni, alkoholt fogyasztani, és csökken a testmozgás, a zöldségek, gyümölcsök fogyasztásának aránya, mondta el Kim Raine, az Albertai Egyetem Egészségnevelési Tanulmányok Központ igazgatója. „Vizsgálatunk során arra kerestük a választ, hogy a tévénézés mennyisége és a nasst reklámozó hirdetések észrevétele mennyire függ össze a nassolással, valamint a kövérségre, túlsúlyosságra való kockázattal." Az eredmények megdöbbentőek.

Tévé és nass
Tévé és nass

Korábbi vizsgálatokkal ellentétben, melyek a tévénézéssel összefüggésben az elfogyasztott táplálék és kalória mennyiségét tanulmányozták felnőttek esetében, ezúttal a falatozgatás szerepét és a testsúlyt vetették össze a televíziózás gyakoriságával. A több mint napi négy órát tévéző egyetemisták gyakrabban nassoltak a készülék előtt, több reklámot vettek észre, és több energiadús harapnivalót fogyasztottak, mint a kevesebb mint egy órát tévé előtt ülő fiatalok. Különösen a fiú és közepesen sokat, vagy sokat tévéző tanulókra volt jellemző az elhízás. John Spence, a közlemény társszerzője elmondta, hogy a tévés reklámok miatt sokan választanak egy adott, általában energiadús harapnivalót, ráadásul a képernyő előtt töltött idő kiválóan alkalmas a folyamatos falatozgatásra.

Forrás: Medipress

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.