A felnőttéválás idején sok fiatal kezd el egészségre ártalmas szokásokat követni, így többen ilyenkor kezdenek dohányozni, alkoholt fogyasztani, és csökken a testmozgás, a zöldségek, gyümölcsök fogyasztásának aránya, mondta el Kim Raine, az Albertai Egyetem Egészségnevelési Tanulmányok Központ igazgatója. „Vizsgálatunk során arra kerestük a választ, hogy a tévénézés mennyisége és a nasst reklámozó hirdetések észrevétele mennyire függ össze a nassolással, valamint a kövérségre, túlsúlyosságra való kockázattal." Az eredmények megdöbbentőek.
Korábbi vizsgálatokkal ellentétben, melyek a tévénézéssel összefüggésben az elfogyasztott táplálék és kalória mennyiségét tanulmányozták felnőttek esetében, ezúttal a falatozgatás szerepét és a testsúlyt vetették össze a televíziózás gyakoriságával. A több mint napi négy órát tévéző egyetemisták gyakrabban nassoltak a készülék előtt, több reklámot vettek észre, és több energiadús harapnivalót fogyasztottak, mint a kevesebb mint egy órát tévé előtt ülő fiatalok. Különösen a fiú és közepesen sokat, vagy sokat tévéző tanulókra volt jellemző az elhízás. John Spence, a közlemény társszerzője elmondta, hogy a tévés reklámok miatt sokan választanak egy adott, általában energiadús harapnivalót, ráadásul a képernyő előtt töltött idő kiválóan alkalmas a folyamatos falatozgatásra.
Forrás: Medipress
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.