A kormány által készített felmérésből kiderült: a friss anyukák csupán 30 százaléka táplálja kisbabáját a szülés utáni első három hónapban kizárólag anyatejjel. A kicsi világra jöttétől számított első hat hónapban pedig az anyák mindössze 11 százaléka ad kizárólag anyatejet a babának.
A tápszer az anyatejnél sokkal kevésbé véd a különböző csecsemőbetegségek, az ekcéma és a gyermekkori elhízás ellen. Dr. David Paige, a Johns Hopkins Egyetem reproduktív egészségügy szakembere szerint ideális esetben az édesanyáknak minimum 6 hónapig kellene szoptatni gyermekeiket. Ám rengetegen nem tesznek így, a munkájuk miatt, kényelemből, s talán a hatásos tápszerreklámok miatt.
Persze nem baj, ha alkalmanként cumisüvegből kap enni a baba, ám Paige elmondása szerint ez azzal a veszéllyel jár, hogy a kevesebb szívás hatására az emlő tejtermelése fokozatosan lecsökken, s ha ez bekövetkezett, az anyák gyakran teljesen abba is hagyják a szoptatást.
A Betegségellenőrző és Megelőző Központ (CDC) által évente készített véletlenszerű telefonos felmérések adatai alapján a szoptató nők aránya 2000 és 2004 között enyhén emelkedett: 71 százalékról 74 százalékra, s ez a tizenhétezer megkérdezett édesanya válaszára alapuló eredmény egyben új rekordot is jelent.
Egy korábbi felmérés a kizárólagosan szoptató édesanyák magasabb arányát közölte (3 hónapig 39 százalék, 6 hónapig 14 százalék), ám a kutatók szerint a magasabb érték a korábbi felmérés hibájából ered. A most kapott eredményeket a legmegbízhatóbb országos információnak tekintik a „kizárólagosan szoptató”, azaz újszülöttüket csak anyatejjel, illetve vitamincseppekkel tápláló édesanyák arányáról.
A CDC tanulmányából továbbá az is kiderült, hogy a kizárólagosan szoptató nők aránya a fekete nők, az egyedülálló anyák, a 20 évnél fiatalabbak, valamint a középfokú, vagy annál alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők körében a legkisebb.
Forrás: Medipress
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.