Rakott karfiol (a klasszikus recept) recept
Rakott karfiol (a klasszikus recept)
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük recept
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük
Kapros tökfőzelék virslivel recept
Kapros tökfőzelék virslivel
Töltött szalagos fánk (csokis, vaníliás, lekváros) recept
Töltött szalagos fánk (csokis, vaníliás, lekváros)
Egyszerű rakott kel recept
Egyszerű rakott kel
Hagyományos resztelt csirkemáj recept
Hagyományos resztelt csirkemáj
Minestrone recept
Minestrone
Finomfőzelék recept
Finomfőzelék
Paprikás csirke recept
Paprikás csirke
Sárgaborsóleves füstölt hússal recept
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Szilvás gombóc hagyományosan recept
Szilvás gombóc hagyományosan
Klasszikus kelkáposzta-főzelék recept
Klasszikus kelkáposzta-főzelék
A legjobb palacsintatészta recept
A legjobb palacsintatészta
Profiterol alaprecept recept
Profiterol alaprecept
Legényfogó leves recept
Legényfogó leves
Egyszerű csilis bab recept
Egyszerű csilis bab
Mákos guba  recept
Mákos guba
Mátrai borzaska recept
Mátrai borzaska
Rakott zöldbab darált hússal recept
Rakott zöldbab darált hússal
Joghurtos kanalas fánk recept
Joghurtos kanalas fánk
Európai összevetésben a magyar lakosság a középmezőnyben helyezkedik a kenyérfogyasztás terén.

Hazánkban átlagosan az egy főre eső mennyiség 37 kilogramm. Vannak országok, ahol ennél jóval többet (50 kilónál is többet), míg számos más helyen pedig kevesebbet vesznek ebből, az egyik legfontosabb alapélelmiszerből.

A JÓkenyér friss, idén májusban készített, a felnőtt magyar lakosság (18+ évesek) körében, ezer fő bevonásával, reprezentatív mintán végzett legfrissebb online kutatása szerint a fehér kenyér népszerűsége továbbra is töretlen hazánkban. A válaszadók közel fele (48 százalék) ezt a típust keresi és vásárolja nap, mint nap.

A preferencia sorrendben a második a búzából készült félbarna kenyér, amit a megkérdezettek 39 százaléka tesz rendszeresen a kosarába, míg a dobogó harmadik fokán a teljes kiőrlésű lisztből sütött kenyerek állnak. Utóbbiakat a kutatásba bevont emberek 26 százaléka részesíti előnyben. Mögöttük a magvas és rozs (24-24 százalék), a kovászos (15 százalék), a rozsos (14 százalék), illetve a paraszt kenyerek (12 százalék) sorakoznak.

A válaszokból az is világossá vált, hogy a fogyasztók döntését a kenyérvásárláskor elsősorban a tapasztalataik, a szokásaik befolyásolják, és csak kisebb részt a tudatosság. A válaszadók alig 9 százaléka állította azt, hogy alaposan megnézi az összetevőket, mielőtt kenyeret vesz.

A felmérésbe bevont emberek közel negyede (24 százaléka) csupán a típusok (fehér, félbarna stb.) szerint szelektál, míg a megkérdezett 35 százaléka inkább márkahűnek nevezhető, köszönhetően annak, hogy ők egy adott pékség termékeit vásárolják, ennél fogva a kenyér összetevőivel különösebben nem is foglalkoznak.

A JÓkenyér kutatását a Pulzus készítette 2019. május hónapjának második felében.

PÉKSULI SZABIVAL: ÍME, A TÖKÉLETES KOVÁSZOS KENYÉR TITKA >>>

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.