A szakemberek a növényvédőszer-maradékokon túl megmérték a citromok C-vitamin tartalmát, valamint ellenőrizték azok jelölését is. Egy citromnál megtévesztő jelölés miatt kellett intézkedni, míg egy másik gyümölcsnél hiányos címkét találtak a szakemberek.
A termékteszt során 6 kezelt, 3 kezeletlen és 1 ökológiai gazdálkodásból származó (bio) citrom került a kosárba, melyek 7 nagyobb üzletlánc gyümölcsosztályáról érkeztek a Nébih laboratóriumába. A vizsgált termékek között 8 spanyol, 1 török és 1 olasz származású déligyümölcs volt.
A laboratóriumban több mint 300 növényvédő szerre vizsgálták a hivatal szakemberei a citrusokat. Az eredmények alapján egy citrom bizonyult problémásnak, amelyet a címkéjén kezeletlennek tüntettek fel, a laboratórium azonban kismértékű növényvédőszer-maradékot mutatott ki a termékben. Ez jóval határérték alatti mennyiségben volt jelen, de a megtévesztő jelölés miatt eljárás indult a felelős vállalkozóval szemben. A többi 9 citrom e tekintetben megfelelt az előírásoknak.
A biztonsági mérések mellett a citromok C-vitamin tartalmát is megmérték. A legkisebb érték 38,1 mg/100g, míg a legmagasabb 52,0 mg/100g volt, ami azt jelenti, egy citrom fogyasztásával szinte fedezhető az ajánlott napi C-vitaminbevitel fele.
A Nébih növényvédelmi felügyelői még a kereskedelemben, a helyszínen ellenőrizték a nyomon követhetőségi dokumentációkat, és a jelölések vizsgálata sem maradt el. A jelölésre vonatkozó jogszabályoknak egy termék nem felelt meg, mivel a gyümölcs fajtáját nem tüntették fel a csomagolásán, pedig ez az információ a citrusfélék esetében kötelező. A Nébih figyelmezteti a felelős vállalkozót a hibára, és kötelezi annak javítására.
A kedveltségi vizsgálatot ezúttal is elvégezték. A tesztelők külső megjelenés, állag, szín, illat és íz szempontok mentén értékelték a citromokat. Az összesített eredmények alapján a Horeca Select spanyol citrom nyerte el leginkább a kóstolók tetszését. Második lett a Menas török citrom, míg harmadikként a Carrisol spanyol citrom végzett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.