7 különböző, mondhatni drága ásványvizet szereztünk be. Egyikben sincsen semmi extra, mint például arannyal való dúsítás vagy hasonló. Kortyoltunk, ízleltünk, öblögettünk, gargalizáltunk, azaz mindent megtettünk az ügy érdekében, hogy kiderüljön melyikért éri meg otthagynunk a fél vesénket a boltban.
Egyenesen a francia alpokbólból érkezik hozzánk az Evian. Semmi szénsav, semmi extra csakis háborítatlanul a tiszta víz. Illatozás során várjuk, hogy valami igazán franciás beütése legyen, de bizony ahogy sejtettünk valójában semmi illat. Kóstolva viszont pont nagyot változik a semmi, mert ízre is olyan, mint egy átlagos ásványvíz. Nem találjuk benne a hibátlan és tökéletes extra hozzávalót, vakon bizony nem igazán ismernénk fel 10 másik normális mentes ásványvíz közül.
Adatok: 1,5 liter, 539 Ft
Hirdeti magáról, hogy oxigénnel dúsított, ami számokra fordítva annyit jelent a leírása alapján, hogy került bele 0,003% oxigén, dedurva. Ízre ez picit feketebárány, mert citromos, de legalább valami inger várhatóan ér minket. Bontásnál határozott szisszenés jelzi a történéseket, aminek eredménye, hogy kapunk egy citromos permetet kezünkre vagy arcunkra. Ízre valóban szolidan citromos, ami pont elég. Kicsit üdítő élményt ajándékoz, de amúgy nem rossz.
Adatok: 0,75 liter, 479 Ft
Okos, mert okosan készül és a felhők inspirálták. Rettenet, de sokan biztos imádják ezeket a magasröptű marketing csodákat. A biztonság kedvéért kitöltettünk minden tesztalannyal egy IQ tesztet fogyasztás előtt és után 15 perccel, hogy megnézzük kiből lett instant Einstein pár korty elfogyasztása végett. Lehet kicsit már placebo, de több alany is úgy érezte, hogy lágyabb, mint a legtöbb ásványvíz, azaz kicsit „puhább”. Ízre amúgy tökéletesen nincsen benne semmi, illetve sajnos a Mindmegette Mensa ligát sem sikerült megalapítanunk.
Adatok: 1,1 liter, 259 Ft
Talán a márkának az üdítői jobban pörögnek, mert egy menő irodista vagy top manager nem létezhet anélkül egy napot sem, hogy egyet ne igyon meg. Nagy pacsi, hogy 60%-ban újrahasznosított palackot használnak, ami már jó irány a többiekhez képest. Kis pufók csomagolása. Kicsit sziszeg az elején, de amúgy mentes. Pici plusz íze van, ami talán magnéziumra hasonlít, de nem számottevő.
Adatok: 1 liter, 279 Ft
Azt, aki a csomagoláson tervezte a leírást és annak hátterét bizony 30 év börtönre kellene ítélni, mert egyszeren olvashatatlan. Szénsavas, de nem olyan brutálisan, hogy szánkban percekig menjen a tűzijáték. Ízre meglepő, de olyan, mint a víz. Ebben sem találjuk a fene nagy különlegességet, azon kívül, hogy ez épp olasz forrásból származik.
Adatok: 1 liter, 389 Ft
Ez bizony klasszikus üveg üvegben van, ami azért azonnal kölcsönöz egy prémium-exkluzív hatást az egésznek. Vastalanított ám, szénsavval dúsított francia ásványvízről beszélünk, ha ilyennel öblögetjük garatunkat. Az előző olasz savas kollégához mérten ebben bizony jóval több a bubi. Ízre különbséget nem igazán találunk, a vashiányt annyira nem könnyű észrevenni benne.
Adatok: 0,33 liter, 319 Ft
Román földről származik, ami talán picit sejthető, hogy gyönyörködünk extravagáns flakonjának dizájnján. Mentes és alkalmas nátrium szegény diétához, de ezeket csak a leírásból tudtuk meg mi is. Valóban tökéletesen bubimentes, egyetlen darabot sem hagytak benne derék szomszédjaink a palackozás során. Ízre tökéletesen, mint a többi hasonló versenyző.
Adatok: 2 liter, 389 Ft
Nos, a héten nem lesz rangsorolás, mert egyrészt mentes és szénsavas alanyok keveredtek, másrészt nettó lehetetlen igazán értelmes rangsorolást adni ezekre szerintünk. Nem igazán érezzük a teszt után, hogy bármikor az életben eljönne az a pillanat, amikor fejünkbe beleáll egy gondolat, hogy csakis azonnal Evian vizet akarunk inni aranyáron mérve.
Egy átlagos, hétköznapi ásványvízhez képest igazán érezhető és egyértelműen bizonyítható különbség szerintünk nincsen. Az ActiveO2 csalóka, mert ízesített, de ezért is ez maradt meg, mint élmény a teszt során, amire a legtöbben még egy nappal később is tudunk emlékezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.