A kutatók az elmúlt évek hagyományaihoz híven idén is a 18-35 éves fiatalok köréből választották ki a megkérdezetteket. A válaszadók 60,5%-ban 18-24 év közöttiek, 29,5%-ban 25-30 évesek, 10%-uk pedig a 31-35 éves korosztályhoz tartoztak. A nemeket egyforma arányban reprezentálta a felmérés.
A közvélemény-kutatás megállapította, hogy már nem a vodka alapú koktélok, hanem a rumos italok vezetik a népszerűségi listát. Érdekességként említhetjük még azt is, hogy átlagosan legalább havonta egyszer fogyasztunk koktélt, és főleg baráti társaságban.
Havi rendszerességgel a megkérdezettek 31%-a fogyaszt koktélt, közülük 5,5% hetente legalább egyszer. A 25-30 év közöttiek korosztálya áll az élen a koktélfogyasztásban, azonban a tavalyi kutatási eredményekkel ellentétben idén már a fiatalabbak (18-24) vették át a második helyet, ennek a korosztálynak ugyanis nem kevesebb, mint 39,7%-a fogyaszt évente legalább egy alkalommal ilyen italt.
A férfiak továbbra is megelőzik a hölgyeket a heti fogyasztók körében, de ha azokat a személyeket vizsgáljuk, akik évente csak néhány alkalommal fogyasztanak koktélt, akkor már fordított az arány (hölgyek: 44%, férfiak: 36%).
A legtöbb koktélt éttermekben, pubokban, kocsmákban fogyasztjuk el (40,6%), ami egyben azt is jelenti, hogy a tavalyi kutatásban listavezető diszkókban és egyéb szórakozóhelyeken csökkent a fogyasztás (33,1%). A házibulikon is egyre népszerűbbek a kevert italok.
Idén is igazolódott az a megfigyelés, hogy a legtöbben (68%) baráti társaságban nyúlnak a koktélos pohár után. Ezen kívül jelentős mennyiségű kevert italt fogyasztanak el az emberek a kollégákkal és párjukkal folytatott iszogatás közben, bár az arányok némileg az otthoni koktélozás javára módosultak.
A két nem között nem látható jelentős különbség annak tekintetében, hogy párjukkal kettesben mennyi koktélt fogyasztanak. Viszont sokkal nagyobb a szórás, ha a céges összejöveteleket szemléljük. A nők mindössze 8, míg a férfiak 19 százaléka fogyaszt az ilyen eseményeken koktélokat.
2005-ben a legkedveltebb italok sorrendjét a Sex on the Beach vezette, az idén azonban a vezető szerepet a Pina Colada vette át, maga mögé szorítva a 2005-ös győztest. Rajtuk kívül dobogós helyezést ért még el a Mojito, valamint már harmadik éve őrzi negyedik helyét a Bloody Mary. Az ötödik helyen az eddig alig jegyezett Cuba Libre végzett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.