Bár a magyarokat tipikusan bor- és pálinkafogyasztó nemzetként tartják számon, mi is szívesen fogyasztjuk a koktélokat, sőt, a budapestiek ezen a téren is követik a nyugati trendeket – derült ki a Somersby online kutatásából, amely a 18-49 évesek koktélfogyasztási szokásait vizsgálta reprezentatív mintán 1000 fő körében.
A koktél tipikus női ital
A koktélok különösen kedveltek a nők és a fiatalabb korosztályok körében! A gyengébbik nem közel fele szívesen iszik koktélt alkalmanként, minden ötödik hölgy nyaralás alkalmával koktélozik, és csupán 4%-uk nyilatkozott úgy, hogy nem szereti, így nem is fogyasztja őket. A 18-35 év közötti fiatalok 40%-a is szívesen választ koktélt a bulikon, sőt 11%-uk még otthon is megpróbálkozik az elkészítésükkel. Ellenben az idősebbeknek csupán 30%-a koktélozik időnként, ráadásul minden tízedik 35 év feletti nem is szereti ezeket a kevert italokat. A férfiak egyébként tipikusan női italnak tartják a koktélokat! Az eredmények is ezt mutatják: a hölgyek 73%-a szívesen kér koktélokat, ha alkoholt fogyaszt, és csupán 27%-uk nem kedveli őket, ugyanakkor az erősebb nem esetében 59-41% ez az arányszám. A koktélkedvelés szorosan összefügg azzal is, hogy ki hol lakik: nem meglepő, hogy a budapestiek sokkal nyitottabbak a koktélok iránt, és jobban is ismerik őket (95%-uk valamilyen formában koktélfogyasztó), mint a vidékek, akiknek 14%-a soha nem iszik semmilyen koktélt.
Ciderkoktél – fővárosiak a trend nyomában
A nyugati tapasztalatok azt mutatják, hogy egyre kedveltebbek a cideralapú, friss, üdítő koktélok, különösen nyáron. Ez a trend már visszaköszön a magyar kutatás eredményeiből is, hiszen a budapestiek körében már minden harmadik koktélfogyasztó szívesen választ valamilyen cideralapú koktélt. Ugyanakkor vidéken csupán minden 5-ik vendég ismeri és szereti a ciderkoktélokat. A divatot természetesen a fiatalok követik leginkább, a 35 év alattiak több, mint egyharmada ugyanis szívesen fogyaszt ciderrel készült koktélt, ugyanakkor a 35-49 éves korosztályból csupán minden negyedik válaszadó (25%) választja ezt a típust. A koktélalapanyagokból egyébként mindenki a gyümölcsleveket ismeri és szereti a leginkább, ezeket az üdítőket értelemszerűen a klasszikus röviditalok (vodka, whisky stb.) követik, majd a szénsavas üdítők, pezsgők. A sör alapú koktélokat szinte senki sem szereti, bár a férfiak közül sokan kipróbálnák őket. Vidéken, a falvakban a röviditalokat inkább önmagukban isszák, hasonlóan a sörhöz, így kevésbé tudják elképzelni koktélalapanyagként.
A magyarok édesszájúak
A koktélokat alapvetően öt különböző típusba sorolják: léteznek több összetevős, gyümölcsökkel készített, szénsavmentes, édes koktélok, ilyen például a Pina Colada, illetve ismerünk szénsavas, üdítő, friss jellegű édes koktélokat is, mint például a különböző gyümölcsös ízesítésű cideralapú koktélok vagy a Mohito. Az egy-két összetevőből álló long drinkeket (Cuba Libre) szintén megkülönböztetik, csakúgy, mint a fűszeres, zöldséges, erőteljes ízű koktélokat (Bloody Mary). Talán a legkevésbé a shot típusú koktélok ismertek, amelyek tulajdonképpen a röviditalokhoz hasonló keverékek. A kutatás eredményei szerint a koktélfogyasztók körében egyértelműen az édes koktélok a legkedveltebbek, ugyanis az első két helyen ezek végeztek. A gyümölcsös, édes koktélokat a válaszadók 62%-a szereti, a hölgyek körében ez a szám még magasabb, két harmaduk vonzódik az édes italokhoz. A második helyen a frissítő, könnyed, szénsavas koktélok végeztek, a megkérdezettek fele szívesen választja ezeket. Érdekes, hogy az egy-két összetevőből készülő long drinkek csupán a harmadik helyre futottak be a népszerűségi listán. Nálunk egyébként szinte ismeretlenek a shot típusú, röviditalhoz hasonló koktélok, ezeket csupán a válaszadók 12%-a ismeri és szereti, ők is többnyire férfiak. Hasonlóan szűkebb kör (12%) kedveli a zöldséges, fűszeres koktélokat.
Kóstoljon bele a ciderkoktélok gyümölcsös, izgalmas világába, receptek és fotók megtalálhatóak a www.somersbycider.hu oldalon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.