A szakemberek között teljes az egyetértés abban, hogy a gyümölcsöket, zöldségeket az elfogyasztásuk vagy a felhasználásuk előtt mindig alaposan meg kell mosni. Még akkor is, ha a héját nem esszük meg, mint például a narancs esetében, ugyanis szennyeződés hámozáskor a gyümölcshúsra kerülhet. De ennél rosszabb is történhet.
A szennyeződések, a kosz csak a jéghegy csúcsa. Az igazi veszélyt a kórokozók, vagyis a baktériumok, vírusok és paraziták jelentik, amelyek a gyümölcsökhöz és zöldségekhez tapadnak. Ezek a szennyeződések élelmiszer-eredetű betegségekhez vezethetnek, amelyek közül néhány nagyon súlyos kimenetelű lehet. Az E. coli és a szalmonella például egyértelműen összefüggésbe hozhatók a mosatlan vagy nem megfelelően mosott termékek fogyasztásával. Ezenfelül növényvédő szerek és más vegyszerek kerülhetnek a szervezetünkbe, ha nem elég körültekintően mossuk el a gyümölcsöket, zöldségeket.
Minden terméket – még az otthon termesztett biopiacról vásároltat is – folyó ivóvíz alatt kell alaposan átmosni. A vastagabb külső héjú vagy barázdákkal rendelkező termékeket, mint például a burgonya, avokádó, dinnye, a hámozás előtt egy puha sörtéjű kefével érdemes át is dörzsölni.
De nincs szükség szappan vagy mosogatószer használatára, sőt, valójában káros is lehet. A gyümölcsök, zöldségek héja ugyanis valamelyest porózus, vagyis átengedi ezeket a tisztítószereket, így bejutnak a gyümölcshúsba is, amit utána elfogyasztunk.
A folyó víz alatti alapos átmosás különösen fontos azon gyümölcsök és zöldségek esetében, amelyeket a legpiszkosabb 12 között tartanak számon. Ezek ugyanis az átlagosnál több növényvédőszer-maradványt hordoznak magukon.
Mosogatószert nem, de természetesen tisztítóanyagokat használhatunk a gyümölcsök, zöldségek átmosására. Ilyen például a szódabikarbóna, amiből elég kb. 1 teáskanálnyit tenni a vízbe, majd ebben néhány percig ázni hagyni a termést. Ám ezután is alaposan át kell öblíteni az elfogyasztani kívánt gyümölcsöt vagy zöldséget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.