A problémát először a piliscsabai Aldiban vásárlók észlelték, akik a 1,5 százalékos, saját márkás tej elfogyasztása után maró érzést tapasztaltak a nyelvükön, a nyelőcsőben, később pedig tartós hasfájás jelentkezett náluk. A problémás tejet többen is visszavitték a helyi boltba, ahol kérdés nélkül visszavették a terméket, ám a Nébih honlapján még nem jelent meg az erről szóló hivatalos termékvisszahívás.
A Blikk megkereste a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt, aminek a sajtóosztálya a lap kérdésére elárulta, hogy az Aldi saját hatáskörében visszavonta a problémás tejet a polcokról. Időközben az is kiderült, hogy egy bizonyos gyártási sorozatnál vannak gondok, melyből a Nébih információi szerint július 25-én több mint 12 ezer liter került forgalomba.
"Vásárlói reklamáció miatt az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt. kivizsgálást indított a vállalkozás által forgalmazott 1,5%-os ESL tej kapcsán" – válaszolta a Nébih a Blikknek. "Az Aldi (...) részletes, laboratóriumi vizsgálatot is érintő kivizsgálást indított az ügyben."
"Az előállító szintén megkezdte az esemény kivizsgálását, melynek eredményéről a későbbiekben tájékoztatást nyújtanak. A vásárlók számára lényeges információ, hogy a jelzett tételből származó terméket a boltok visszaveszik. A vállalkozások által megtett intézkedések megfelelőségét az illetékes hatóság felügyeli".
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.