Az idei kampány alapgondolata az, hogy az Adni Öröm! akcióban adakozó emberek névtelen jótevői egy másik családnak, amelynek tagjaival valószínűleg sosem fognak találkozni. Ennek ellenére mégis úgy gondoskodnak róluk, mintha saját rokonaik lennének. Ezt a gondolatmenetet fejezi ki a „Lett egy másik családom” szlogen is. Aki teheti, bevásárláskor tegyen a kosarába pár extra csomag tésztát, lisztet, cukrot vagy más tartós élelmiszert, és kifelé menet adja le a szeretetszolgálat önkénteseinél, akik szétválogatják, csomagokat készítenek belőle, és eljuttatják a rászoruló családoknak az adományt.
A gyűjtésre kijelölt üzletekben csaknem háromezer önkéntes kéri a vásárlókat arra, hogy aki teheti, ajándékozzon valamennyi tartós élelmiszert a rászoruló embereknek. Az elmúlt évben több tízezren tették ezt meg, az akció végére 284 tonna élelmiszer gyűlt össze, és ebből több mint 30 ezer ajándékcsomagot állítottak össze a Szeretetszolgálat munkatársai. A cél idén az, hogy még ennél is több rászorulónak tudjanak örömet szerezni. Az esemény sajtótájékoztatóján az áruházlánc ügyvezető igazgatója, Heiszler Gabriella mellett Ördög Nóra, a SPAR háziasszonya is arra buzdított mindenkit, hogy az olyan alapvető élelmiszerek mellett, mint a cukor, a liszt és az étolaj, gondoljunk a gyerekekre, és kedveskedjünk csokoládéval is, mert a kicsiknek ez okoz igazi örömöt.
A 2019. december 12. és 17. között megszervezett karácsonyi gyűjtésben a Magyar Máltai Szeretetszolgálat csaknem háromezer önkéntese 172 SPAR és INTERSPAR áruházban fogadja a vásárlók adományait.
Az áruházlánc idén egy átfogó kutatás keretében az adományozás motivációit vizsgálta. A 2019. novemberben 1000 fős mintán végzett kutatás egyik legfontosabb tanulsága, hogy a 18–59 éves lakosság 68%-áról mondható el, hogy valamilyen rendszerességgel adakozik. Az adományozók legnagyobb része, 52% azok közé tartozik, akiket az érzelmeik hajtanak az önzetlenségben: jó érzéssel tölti el őket, ha másokon segíthetnek.
A segítőszándék leginkább a rászorulók támogatásában nyilvánul meg, de sokan áldoznak nélkülöző vagy beteg gyermekek számára is. Ezt főleg pénzzel teszik, de szívesen adományoznak ruhát, tartós élelmiszert, gyerekjátékot, tanszert és könyvet, vagyis olyan praktikus és hasznos tárgyakat, eszközöket, szükségleti cikkeket, amelyek a mindennapi élethez nélkülözhetetlenek. A felmérés megmutatta azt is, hogy az ünnepi időszakokban a legjellemzőbb az adományozás, de erős befolyással hatnak a cselekvésre buzdító reklámkampányok is, és egyre nagyobb szerepet vállal a fontos ügyek felkarolásában a közösségi média is. Az adományozás formáját illetően a legnépszerűbb a személyes átadás és a kihelyezett perselyekbe történő adakozás, a harmadik helyen pedig a termékadományok üzletekben történő átadása áll.
Hol adományozhatok?
Az akcióban résztvevő üzletek listája megtalálható a www.adniorom.hu weboldalon, ahol az adománygyűjtést is nyomon lehet követni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.