Az AM közleményében az államtitkár kifejtette: a bizottság honlapján elérhető dokumentum szerint Brüsszel elvárja, hogy a benyújtott promóciós pályázatok hozzájáruljanak az éghajlati és környezeti követelményekhez, különös tekintettel a termelés és a fogyasztás fenntarthatóságára, így bizonyos ágazatok - mint a hús és a bor - eleshetnek a promóciós támogatástól. Ez pedig ellentétes az uniós promóciós politika fő célkitűzésével, vagyis azzal, hogy az EU valamennyi mezőgazdasági termékének versenyképességét biztosítsa - emelték ki.
Azt írták: nem vitatják, hogy a mezőgazdaságnak is hozzá kell járulnia a klímaváltozás elleni küzdelemhez, és azzal is egyetértenek, hogy a felelőtlen alkoholfogyasztás egészségügyi következményeire fel kell hívni a figyelmet. Ezzel együtt úgy vélik: "az Európai Bizottság ezzel a javaslattal túllőtt a célon, és rendkívül veszélyes precedenst teremthet".
Azzal, hogy kizárnak bizonyos termékeket a promóciós programból, azt kockáztatják, hogy a fogyasztók az EU-n kívüli országokból behozott, "silányabb" minőségű termékeket fogják választani - idézte a közlemény Feldman Zsolt szavait.
Lengyelország vezetésével Magyarország és több más tagállam a Mezőgazdasági és Halászati Tanács február 21-i ülésének napirendjére kérte a kérdést annak érdekében, hogy jobb belátásra bírja az Európai Bizottságot - emelték ki.
Az EU promóciós programja évi 186 millió eurós keretösszegben nyújt támogatást az európai agrárcégeknek mezőgazdasági termékeik belső piacon, valamint harmadik országokban történő népszerűsítésére. A program nagyban hozzájárul az EU-ban előállított élelmiszeripari termékek elterjedéséhez és ezáltal az exportlehetőségek bővüléséhez - olvasható az agrártárca közleményében.
Ajánljuk még:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.