Mint ismert három hazai banknál – MBH, OTP Bank és K&H bank – van mód SZÉP-kártyát nyitni azoknak az ügyfeleknek, akiknek a munkahelyükön lehetőségük van a béren kívüli juttatások közül ezt választani. A SZÉP-kártya szolgáltatók közül elsőként a K&H tette elérhetővé még novemberben, hogy a juttatást digitálisan, azaz érintésmentes terminálnál és okoseszközös fizetésnél is használni lehessen.
„Ma már a vásárlók részéről alapvető elvárás, hogy szeretnének mindent kényelmesen, gyorsan és biztonságosan intézni a mobiljukról” – mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketing és értékesítés támogatás vezetője az Economix kérdésére válaszolva.
A lap megkereste a másik két hazai szolgáltató, hogy tervezik-e a kártyák digitalizációját. A válaszokból kiderült, hogy az MBH-nál jelenleg is vizsgálják a digitális SZÉP-kártya bevezetésének lehetőségét és az ügyféligényeket.
Az OTP Bank stratégiai elképzelései között szintén szerepel a kártya digitalizálása. Kutatásukból azonban az derült ki, hogy az elfogadóhelyek száma sokkal fontosabb a pénzintézet ügyfeleinek, mint a kártyadigitalizáció, ezért elsősorban a hálózat bővítésére koncentrálnak. Kiemelték: a SZÉP-kártya használatával jelenleg is elégedettek a kártyabirtokosok.
A cikk felhívja a figyelmet, hogy a K&H digitális SZÉP-kártyát egyébként nem lehet az összes elfogadóhelyen használni, egyelőre hatezer esetében van erre lehetőség, 2024 közepére azonban a teljes hálózaton elérhetővé teszi az érintéses fizetést a bank.
Miért jó az okosfizetés?
Valószínűleg azért szeretünk a telefonnal fizetni, mert kényelmes és gyors. Nem kell figyelni a kártyára, ráadásul mivel a saját eszközünkön kell hitelesíteni magunkat a fizetésnél, így értékhatártól függetlenül érintésmentes a fizetés.
Jelenleg már több mint 1,7 millió kártya van mobiltárcába regisztrálva itthon, a technológia az utóbbi 2-3 évben vált igazán népszerűvé. 2022-es a legfrissebb adat a mobilfizetések összegéről: több mint 200 millió forintot költöttek „telefonnal” a magyarok.
(Borítókép: Shutterstock)
Ajánljuk még:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.