Az egész világot értintő infláció következményeként az utóbbi években tapasztalhattuk, hogy egyre kevesebbet kapunk a pénzünkért, vagyis a termékek kisebbek lettek, miközben az áruk nem változott. Emellett nem változott meg a csomagolásuk sem, így a súlycsökkenést gyakorlatilag csak úgy vehettük észre, hogy hamarabb elfogytak a termékek. Itt lépett közbe a kormány, amikor elrendelte, hogy a boltokban figyelemfelkeltő plakátokkal és táblákkal kell jelezni, ha egy gyártó legrammozta a termékeit. A „Vigyázat, a termék kisebb lett!” feliratokkal március óta találkozhatunk a boltokban.
A kormányrendelet hagyott némi mozgásteret a figyelmeztető jelzésekkel kapcsolatban, amit a boltok ki is használnak. Így például sok helyen az árcédulák mellett látható a felhívás, de nincs éles kontrasztban előbbiekkel. Emellett néhány boltban A3-as vagy nagyobb méretű plakátok jelzik a bejáratnál, hogy legrammozott termékeket is találnak a polcokon, míg másutt csupán A4-es papírra nyomtatták a figyelmeztetést.
A Nébih zsugorodott termékeket tartalmazó listája május vége óta jelentősen lerövidült. Úgy tűnik, a nagy cégek más megoldást találtak a nyereséges gyártásra.
A zsugorfláció némiképp alattomosabb formája a skimpflation, ami a termékek minőségének minimális lerontását jelenti, amellett, hogy új nevet és arculatot adnak neki. A kisebb méret marad, de már nem kell feltüntetni a termékük mellett, hiszen „új” árucikkről van szó.
Néhány cég pedig, mint például a Coca-Cola jó marketinggel próbálja pozitív színben feltüntetni a termékek lecsökkent méretét.
(Forrás: hvg.hu)
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.