Biztosan veled is előfordult már, hogy elgondolkodtál egy-egy hirdetést látva, vajon biztosan eredeti a termék?A nagyon olcsó márkás parfümök, ruhák mindig gyanúsak, és nem véletlenül.
Ha nem hivatalos márkaboltban vásárolunk, hanem outletekben, használtruha-üzletekben vagy kínai webshopokban keresgélünk, érdemes összehasonlítani más üzletekben látott árakkal. Gyanakodjunk, ha valami túl olcsó, hiszen valószínűleg hamisítványról van szó.
Vegyük szemügyre a márka logóját. A hamisítványokon gyakran a márkanév eltér az eredetitől, lehet ez akár egy-egy betű eltérés, vagy az eredetihez képest nagyobb betűméret vagy betűtávolság, de a szöveg színe lehet homályos, vagy az márkától eltérő színárnyalatú.
A hamisítványok általában gyengébb minőségű anyagokból készülnek, mint az eredeti termékek. Ha azt látjuk, hogy az anyag túl gyenge, túl vékony, vagy már bolyhosodik, esetleg más színárnyalatú az eredetihez képest, akkor nagy valószínűséggel nem márkás terméket tartunk a kezünkben.
Nézzük végig a ruhát a varrás mentén is: a minőségi daraboknál az öltések sokkal sűrűbbek, gyakorlatilag hibátlanok, nem látható elpattant cérna vagy kilógó szálak.
Ha a ruhán gombok vannak, érdemes ezeket is megvizsgálni. A minőségi, márkás darabok esetében a gombok szorosan vannak rögzítve, és gyakran a márkajelzést is feltüntetik rajtuk. Ezzel szemben a hamisítványokon nincs ilyen, és legtöbbször csak néhány öltéssel rögzítik őket.
Az eredeti darabok címkéje szépen van felvarrva a ruhára, magas minőségű anyagból készül, és a márkanév megegyezik az eredetivel. A hamisítványok esetében viszont a címke gyengébb minőségű, és a márkanév írásában gyakran eltér az eredetiétől.
A parfüm az egyik leggyakrabban hamisított termék, ezért különösen fontos az óvatosság. Jobb választás lehet nagyobb áruházláncokban, vagy más, megbízható üzletekben vásárolni. Az aukciós oldalak is kockázatosak lehetnek, így érdemes átolvasni az eladó értékeléseit.
Az eredeti termékeknél a csomagolás tökéletesen illeszkedik a dobozra. Szorosan ráfeszül, nem csúszkál. Ha egyáltalán nincs celofán a parfümön, vagy túl laza, gyűrött, és könnyen elmozdul, akkor biztos, hogy hamisítványról van szó.
Sokszor a hamisítvány kísértetiesen hasonlít az eredetire, csak egy szó van elírva benne, amit észre sem veszünk, ha nem ismerjük a márkát. Ezért vásárlás előtt ellenőrizzük az interneten a márka logóját, a parfüm nevét, és ha apró különbséget észlelünk, gyanakodjunk.
Ha minden üveg alján ugyanaz az azonosító szám található, valószínűleg hamisítvánnyal van dolgunk. Az eredeti termékek esetében ugyanis minden parfüm rendelkezik egyedi kódszámmal, és a papírcsomagoláson és az üvegen található kódszámnak egyeznie kell.
Fontos, hogy az eredeti termékeken a kódszám dombornyomott technikával vagy lézernyomással kerül a csomagolásra, sosem könnyen eltávolítható festékanyaggal.
Leggyakrabban arról ismerhető fel a hamis parfüm, hogy a benne lévő műanyag fúvóka szokatlanul vastag és erősen elhajlik. Az eredeti parfüm fúvókája vagy pont az egyik sarokig ér és szinte láthatatlan, vagy egyenesen az üveg aljáig fut.
Az eredeti gyártók gondoskodnak arról, hogy az üveg belső alja homorú legyen, így az utolsó cseppek az üveg sarkában gyűlnek össze, épp ott, ahová elér a fúvóka.
A márkás daraboknál kényelmesen le tudjuk húzni a kupakot az üvegről, míg a hamisítványok kupakjai lazák, sokszor szinte leesnek az üvegről. Emellett gyengébb minőségűek, esetenként fém helyett műanyagból készülnek, és gyakran a formája sem illeszkedik tökéletesen az üveghez.
Az eredeti parfümök általában nem tartalmaznak sok színezőanyagot, ezért általában halvány árnyalatúak a parfümök. Ha a folyadék színe túl sötét, vagy eltér a megszokott színtől, akkor nagy valószínűséggel hamisítvánnyal van dolgunk.
Az is árulkodó jel lehet, ha az alkoholos-vizes oldatot beszínező anyag leülepszik az üveg aljára. Ezzel ellentétben a márkás parfümök általában átlátszóak, nem zavarosak, és nem rakódik le semmi az üveg aljára, még akkor sem, ha hosszú ideig állnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.