Egyre keresettebbé váltak a megbízható hazai eredetet tanúsító Magyar Termék védjegyes árucikkek. Így a védjegyeket viselő termékek gyártói is mind komolyabb gazdasági súlyt képviselnek: a közelmúltban frissített, tavalyi éves, összesített árbevételük ugyanis immár megközelítette a 4000 milliárd forintot, amely messze felülmúlja még a korábbi, az év elejei várakozásokat is.
Korábban talán soha nem érte annyi és olyan mértékű változás a hazai FMCG (Fast-Moving Consumer Goods, azaz gyorsan forgó fogyasztási áruk), illetve kereskedelmi szektort, mint az elmúlt néhány évben. A fogyasztói árérzékenység igen erős, a vásárlók megnézik, hogy mire és mennyit költenek. Ezt a hazai gyártóknak nem szabad figyelmen kívül hagyniuk, így ahhoz, hogy egy-egy árucikkük versenyképes maradjon a külföldi import termékekkel szemben, nemcsak minőségben, hanem ár-érték arányban is tartaniuk kell a lépést.
Felmérések szerint a lakosság közel 64 százaléka számára megterhelést jelent az infláció, valamint a rezsiemelkedés, így egyre többen kényszerülnek arra, hogy lemondjanak bizonyos, korábban jól megszokott márkák vásárlásáról. A fentiek okán nem csoda, hogy egyre keresettebbek a megbízható hazai eredetet tanúsító Magyar Termék védjegyes árucikkek – legalábbis ezt igazolják a vásárlóktól kapott közvetlen visszajelzések is.
„A közelmúltban, több mint 7000 ember bevonásával készült online felmérésünk szerint a fogyasztók 90 százaléka figyel arra, hogy magyar terméket válasszon, sőt 74% pedig a Magyar Termék védjegyes árucikkekhez köthető promóciókat is rendszeresen keresi” – nyilatkozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, aki hozzátette, hogy a védjegyhasználó partnereik száma idén is jelentősen növekedett.
„Ha az elmúlt három, pandémiával, valamint energetikai válsággal terhelt évet vizsgáljuk, akkor míg 2020-ban összesen 178 Magyar Termék védjegyes gyártó volt, addig az idei év végére az arány a becslések szerint meghaladja majd a 240-et, termékeik száma pedig elérheti az 5500-at. A tapasztalatunk az, hogy gyártói oldalról is egyre magasabb az igény arra, hogy jogot szerezzenek a hazai és megbízható eredetet tanúsító védjegyek használatára.”
Ennek következménye, hogy a Magyar Termék védjegyet használók köre egyre komolyabb gazdasági súlyt képvisel.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.