15 perces banános palacsinta recept
15 perces banános palacsinta
Almás pite - a hagyományos recept recept
Almás pite - a hagyományos recept
Párolt lila káposzta  recept
Párolt lila káposzta
Sárgaborsóleves füstölt hússal recept
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Francia hagymaleves sajtos pirítóssal recept
Francia hagymaleves sajtos pirítóssal
Sütőtökös-csokis halloweeni muffin recept
Sütőtökös-csokis halloweeni muffin
Apfelstrudel, az osztrák, húzott almás rétes recept
Apfelstrudel, az osztrák, húzott almás rétes
Rántott karfiol recept
Rántott karfiol
Tartármártás házi majonézből recept
Tartármártás házi majonézből
A legfinomabb sárgaborsó-főzelék recept
A legfinomabb sárgaborsó-főzelék
Retró kókuszkocka recept
Retró kókuszkocka
Puncstorta  recept
Puncstorta
Almás álom, ahogy Gáspár Bea készíti recept
Almás álom, ahogy Gáspár Bea készíti
Klasszikus stíriai metélt  recept
Klasszikus stíriai metélt
Máglyarakás kalácsból recept
Máglyarakás kalácsból
Holstein szelet recept
Holstein szelet
Mézes krémes  recept
Mézes krémes
Mátrai borzaska recept
Mátrai borzaska
Lencsegolyók sütőtökpürével recept
Lencsegolyók sütőtökpürével
Mézes-mustáros csirkemell recept
Mézes-mustáros csirkemell
Érdekességek

Egyre többen keresik a boltokban a magyar termékeket

Egyre többen keresik a magyar termékeket /Fotó: Shutterstock
Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók, akiknek már nemcsak az ár, hanem a származási ország is kiemelt szempont. Egyre többen keresik a magyar és a hazai termékeket, ám nem könnyű eligazodni a hatalmas termékkínálatban. Ebben is segít a Magyar Termék védjegy.

Egyre keresettebbé váltak a megbízható hazai eredetet tanúsító Magyar Termék védjegyes árucikkek. Így a védjegyeket viselő termékek gyártói is mind komolyabb gazdasági súlyt képviselnek: a közelmúltban frissített, tavalyi éves, összesített árbevételük ugyanis immár megközelítette a 4000 milliárd forintot, amely messze felülmúlja még a korábbi, az év elejei várakozásokat is.

Egyre többen keresik a magyar termékeket /Fotó: Shutterstock
Egyre többen keresik a magyar termékeket /Fotó: Shutterstock

Korábban talán soha nem érte annyi és olyan mértékű változás a hazai FMCG (Fast-Moving Consumer Goods, azaz gyorsan forgó fogyasztási áruk), illetve kereskedelmi szektort, mint az elmúlt néhány évben. A fogyasztói árérzékenység igen erős, a vásárlók megnézik, hogy mire és mennyit költenek. Ezt a hazai gyártóknak nem szabad figyelmen kívül hagyniuk, így ahhoz, hogy egy-egy árucikkük versenyképes maradjon a külföldi import termékekkel szemben, nemcsak minőségben, hanem ár-érték arányban is tartaniuk kell a lépést.

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője /Fotó: KNK PR&Média
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője /Fotó: KNK PR&Média

Egyre többen keresik a magyar termékeket

Felmérések szerint a lakosság közel 64 százaléka számára megterhelést jelent az infláció, valamint a rezsiemelkedés, így egyre többen kényszerülnek arra, hogy lemondjanak bizonyos, korábban jól megszokott márkák vásárlásáról. A fentiek okán nem csoda, hogy egyre keresettebbek a megbízható hazai eredetet tanúsító Magyar Termék védjegyes árucikkek – legalábbis ezt igazolják a vásárlóktól kapott közvetlen visszajelzések is.

„A közelmúltban, több mint 7000 ember bevonásával készült online felmérésünk szerint a fogyasztók 90 százaléka figyel arra, hogy magyar terméket válasszon, sőt 74% pedig a Magyar Termék védjegyes árucikkekhez köthető promóciókat is rendszeresen keresi” – nyilatkozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, aki hozzátette, hogy a védjegyhasználó partnereik száma idén is jelentősen növekedett.

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője /Fotó: KNK PR&Média
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője /Fotó: KNK PR&Média

Egyre több a magyar termék a boltokban

„Ha az elmúlt három, pandémiával, valamint energetikai válsággal terhelt évet vizsgáljuk, akkor míg 2020-ban összesen 178 Magyar Termék védjegyes gyártó volt, addig az idei év végére az arány a becslések szerint meghaladja majd a 240-et, termékeik száma pedig elérheti az 5500-at. A tapasztalatunk az, hogy gyártói oldalról is egyre magasabb az igény arra, hogy jogot szerezzenek a hazai és megbízható eredetet tanúsító védjegyek használatára.”

Ennek következménye, hogy a Magyar Termék védjegyet használók köre egyre komolyabb gazdasági súlyt képvisel.

Borítókép: Shutterstock

Ajánljuk még:

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.