Párolt lila káposzta  recept
Párolt lila káposzta
Klasszikus linzer recept recept
Klasszikus linzer recept
Klasszikus csülök pékné módra recept
Klasszikus csülök pékné módra
Fahéjas tekercs (cinnabon) recept
Fahéjas tekercs (cinnabon)
Kijevi csirkemell rizibizivel  recept
Kijevi csirkemell rizibizivel
Aranygaluska vaníliasodóval  recept
Aranygaluska vaníliasodóval
Intelligens krémes recept
Intelligens krémes
Sárgaborsóleves füstölt hússal recept
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Paradicsomos lencseleves recept
Paradicsomos lencseleves
Puncstorta  recept
Puncstorta
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük recept
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük
Mézes krémes  recept
Mézes krémes
Birsalmasajt tartósítószer-mentesen recept
Birsalmasajt tartósítószer-mentesen
Pincepörkölt csülökből és lapockából recept
Pincepörkölt csülökből és lapockából
Holstein szelet recept
Holstein szelet
Retró kókuszkocka recept
Retró kókuszkocka
Máglyarakás kalácsból recept
Máglyarakás kalácsból
Csikós tokány recept
Csikós tokány
A legfinomabb sütőtökkrémleves recept
A legfinomabb sütőtökkrémleves
Apfelstrudel, az osztrák, húzott almás rétes recept
Apfelstrudel, az osztrák, húzott almás rétes
Ajánló

Kiderült! Ennyi időt töltenek a magyarok a vásárlással

A bevásárlás alattomos időrabló. Minden ötödik magyar gondolja úgy, hogy rengeteg idejét pazarolja bevásárlásra, ennek ellenére csak a lakosság 4%-a vásárol élelmiszert online – derült ki a Kifli.hu új online szupermarket friss felméréséből.

A vásárlásra fordított időt szívesebben szentelnék a hobbijuknak vagy sportolásnak a válaszadók, sőt, akad olyan is, aki annyira utál vásárolni, hogy inkább többet dolgozna. A legbosszantóbb dolog az áruházakban a tömeg és a lassú sorok, de sokakat zavar az is, hogy nem tudnak minden hozzávalót egy helyen beszerezni.

A vásárlás könnyen egyszerűsíthető lenne, ennek ellenére a magyarok fele hétköznapokon akár mindennap beszalad egy élelmiszerboltba, pékségbe vagy zöldségeshez, egyharmaduk pedig pár naponta felkeres egy szupermarketet. A Kifli.hu online élelmiszeráruház vásárlási körképéből továbbá az is kiderül, hogy tízből három magyar a hétvégéjéből is jó pár órát elveszteget a nagybevásárlással.

A válaszadók ötöde szerint az élelmiszerek, háztartási cikkek beszerzése rengeteg időbe telik, ennek ellenére a lakosság csupán 4%-a rendel online élelmiszert. Az átlag 2-4 órát szán hetente bevásárlásra, miközben a lakosság egyötöde még ennél is többet kénytelen áldozni erre szabadidejéből. Az idő nagy úr: a felmérés szerint a lakosság közel 60%-a szívesen járna piacra, vagy keresne minőségibb termékeket, ezzel szemben csak a legközelebbi áruházra van ideje. Az áruházakban nem csak az időnket pazaroljuk, hanem az indokoltnál többet is költünk. A magyarok 20%-a ugyanis általában éhesen, jellemzően munka után esik be a boltba, ilyenkor pedig mindenfélét megkíván, és túl sok mindent pakol a kosarába.

A tömeg, a lassú sor és a nem megfelelő kínálat: a legbosszantóbb hármas

A gyors és gördülékeny áruházi bevásárlás nehezen kivitelezhető. Tízből heten kellemetlennek és macerásnak tartják, ha egy adott boltban nem kapnak meg mindent, amit szeretnének, és még máshová is el kell menniük ahhoz, hogy az esti vacsorához az összes hozzávalót beszerezzék. A magyarok 62%-át továbbá kifejezetten idegesíti a tömeg, 38%-át pedig az, ha az ő soruk halad a leglassabban. A válaszadók szűk többségét még az is zavarja, hogy télen rájuk izzad a kabát, nyáron pedig dideregniük kell a hűtőpultok mellett. A nőket különösen feldühíti mindez: tízből heten rendszeresen panaszkodnak a túl meleg vagy túl hideg miatt.

Mihez kezdenénk heti 4 szabad órával?

A Kifli.hu rákérdezett arra is, hogyha a vásárlásra fordított idő felszabadulna, akkor azt mivel töltenék legszívesebben az emberek. A válaszadók egyharmada több időt szentelne a hobbijának, egynegyedük pedig szívesebben sportolna, nézne inkább filmeket, vagy olvasna. Előbbi különösen igaz a huszonévesekre: 40%-uk szívesebben edzene a sorban állás helyett. A könyvbújás iránti vágy pedig különösen a nőket jellemzi.

A felmérés adatai azt mutatják, hogy a magyarok nagy része szórakozással, aktív kikapcsolódással töltené a felszabaduló idejét, ha nem kellene áruházakban, szuper-és hipermarketekben bolyongania. A válaszadók 7%-a annyira utál bevásárolni, hogy akár inkább dolgozna is helyette. 16%-uk pedig a másik véglet: ők az alvásidejüket hosszabbítanák meg az elnyert idővel.

Mindezek alapján tehát hetente akár 4 órával sportolhatna vagy szórakozhatna többet a magyar lakosság, vagy megnézhetne még 1-2 filmet, kiolvashatna plusz egy könyvet, ha a vásárlási szokásain ennek függvényében változtatna, és csatlakozna a magyarok azon 4%-ához, akik tudatosan spórolnak az idejükkel, és a bevásárlást online intézik.

VÁSÁROLJ OKOSAN! 9 PÉNZTÁRCAKÍMÉLŐ TIPP A MINDENNAPOKRA >>>



Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.