Gőzgombóc vaníliasodóval és mákkal recept
Gőzgombóc vaníliasodóval és mákkal
Finomfőzelék recept
Finomfőzelék
Rakott zöldbab darált hússal recept
Rakott zöldbab darált hússal
Egyszerű rakott kel recept
Egyszerű rakott kel
Egyszerű pizzatészta recept
Egyszerű pizzatészta
Rakott karfiol (a klasszikus recept) recept
Rakott karfiol (a klasszikus recept)
Egyszerű csilis bab recept
Egyszerű csilis bab
Klasszikus kelkáposzta-főzelék recept
Klasszikus kelkáposzta-főzelék
Legényfogó leves recept
Legényfogó leves
Szilvás gombóc hagyományosan recept
Szilvás gombóc hagyományosan
Csörögefánk recept
Csörögefánk
A legfinomabb sütőtökkrémleves recept
A legfinomabb sütőtökkrémleves
Sárgaborsóleves füstölt hússal recept
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Tápiókapuding erdei gyümölcsökkel  recept
Tápiókapuding erdei gyümölcsökkel
A legjobb palacsintatészta recept
A legjobb palacsintatészta
Paprikás csirke recept
Paprikás csirke
Mátrai borzaska recept
Mátrai borzaska
Profiterol alaprecept recept
Profiterol alaprecept
Töltött szalagos fánk (csokis, vaníliás, lekváros) recept
Töltött szalagos fánk (csokis, vaníliás, lekváros)
Hagyományos resztelt csirkemáj recept
Hagyományos resztelt csirkemáj
Ajánló

Kiderült! Ennyi időt töltenek a magyarok a vásárlással

A bevásárlás alattomos időrabló. Minden ötödik magyar gondolja úgy, hogy rengeteg idejét pazarolja bevásárlásra, ennek ellenére csak a lakosság 4%-a vásárol élelmiszert online – derült ki a Kifli.hu új online szupermarket friss felméréséből.

A vásárlásra fordított időt szívesebben szentelnék a hobbijuknak vagy sportolásnak a válaszadók, sőt, akad olyan is, aki annyira utál vásárolni, hogy inkább többet dolgozna. A legbosszantóbb dolog az áruházakban a tömeg és a lassú sorok, de sokakat zavar az is, hogy nem tudnak minden hozzávalót egy helyen beszerezni.

A vásárlás könnyen egyszerűsíthető lenne, ennek ellenére a magyarok fele hétköznapokon akár mindennap beszalad egy élelmiszerboltba, pékségbe vagy zöldségeshez, egyharmaduk pedig pár naponta felkeres egy szupermarketet. A Kifli.hu online élelmiszeráruház vásárlási körképéből továbbá az is kiderül, hogy tízből három magyar a hétvégéjéből is jó pár órát elveszteget a nagybevásárlással.

A válaszadók ötöde szerint az élelmiszerek, háztartási cikkek beszerzése rengeteg időbe telik, ennek ellenére a lakosság csupán 4%-a rendel online élelmiszert. Az átlag 2-4 órát szán hetente bevásárlásra, miközben a lakosság egyötöde még ennél is többet kénytelen áldozni erre szabadidejéből. Az idő nagy úr: a felmérés szerint a lakosság közel 60%-a szívesen járna piacra, vagy keresne minőségibb termékeket, ezzel szemben csak a legközelebbi áruházra van ideje. Az áruházakban nem csak az időnket pazaroljuk, hanem az indokoltnál többet is költünk. A magyarok 20%-a ugyanis általában éhesen, jellemzően munka után esik be a boltba, ilyenkor pedig mindenfélét megkíván, és túl sok mindent pakol a kosarába.

A tömeg, a lassú sor és a nem megfelelő kínálat: a legbosszantóbb hármas

A gyors és gördülékeny áruházi bevásárlás nehezen kivitelezhető. Tízből heten kellemetlennek és macerásnak tartják, ha egy adott boltban nem kapnak meg mindent, amit szeretnének, és még máshová is el kell menniük ahhoz, hogy az esti vacsorához az összes hozzávalót beszerezzék. A magyarok 62%-át továbbá kifejezetten idegesíti a tömeg, 38%-át pedig az, ha az ő soruk halad a leglassabban. A válaszadók szűk többségét még az is zavarja, hogy télen rájuk izzad a kabát, nyáron pedig dideregniük kell a hűtőpultok mellett. A nőket különösen feldühíti mindez: tízből heten rendszeresen panaszkodnak a túl meleg vagy túl hideg miatt.

Mihez kezdenénk heti 4 szabad órával?

A Kifli.hu rákérdezett arra is, hogyha a vásárlásra fordított idő felszabadulna, akkor azt mivel töltenék legszívesebben az emberek. A válaszadók egyharmada több időt szentelne a hobbijának, egynegyedük pedig szívesebben sportolna, nézne inkább filmeket, vagy olvasna. Előbbi különösen igaz a huszonévesekre: 40%-uk szívesebben edzene a sorban állás helyett. A könyvbújás iránti vágy pedig különösen a nőket jellemzi.

A felmérés adatai azt mutatják, hogy a magyarok nagy része szórakozással, aktív kikapcsolódással töltené a felszabaduló idejét, ha nem kellene áruházakban, szuper-és hipermarketekben bolyongania. A válaszadók 7%-a annyira utál bevásárolni, hogy akár inkább dolgozna is helyette. 16%-uk pedig a másik véglet: ők az alvásidejüket hosszabbítanák meg az elnyert idővel.

Mindezek alapján tehát hetente akár 4 órával sportolhatna vagy szórakozhatna többet a magyar lakosság, vagy megnézhetne még 1-2 filmet, kiolvashatna plusz egy könyvet, ha a vásárlási szokásain ennek függvényében változtatna, és csatlakozna a magyarok azon 4%-ához, akik tudatosan spórolnak az idejükkel, és a bevásárlást online intézik.

VÁSÁROLJ OKOSAN! 9 PÉNZTÁRCAKÍMÉLŐ TIPP A MINDENNAPOKRA >>>



Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.