A díjat 1995-ben hozta létre a GPI (Institut für Bildung und Medien der Gesellschaft für Pedagogik und Information e.V.), egy multimédiával, képzési technológiával és médiadidaktikával foglalkozó tudományos szervezet. A Comenius Award az egyetlen olyan európai média díj, ami független és a teljes folyamatában transzparens.
Az idei versenyre több mint 200 pályázat érkezett Ausztriából, Belgiumból, Dániából, az Egyesült Királyságból, Finnországból, Franciaországból, Görögországból, Hollandiából, Izlandról, Lengyelországból, Németországból, Magyarországról, Svájcból és Svédországból, melyeket 16 kategóriában díjaztak Comenius-Siegel és Comenius-Medaille elismerésekkel. A Tesco élelmiszermentő folyamatát bemutató tananyagát a nemzetközi zsűri Média és felnőttoktatás kategóriában nemzetközi elismerést jelentő Comenius-Siegel díjjal jutalmazta.
A Tesco egyik legfontosabb törekvése az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása. A 204 magyarországi áruházból 173-ban már működik a napi élelmiszermentő programja. Ennek keretében az áruházlánc mintegy 500 munkatársa minden nap leválogatja a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas zöldséget, gyümölcsöt és pékárut, majd átadják a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és partnerszervezetei munkatársainak, akik az áruházak környékén élő rászorulókhoz juttatják el az adományokat. A Tesco, a program bevezetése óta több mint 21 000 tonna (megközelítőleg 52 millió adag) élelmiszert adományozott rászorulóknak. Az áruházlánc célja, hogy 2020-ra valamennyi közép-európai áruházát felkészítse arra, hogy jótékony célra tudják felajánlani az élelmiszer-felesleget.
A vállalat az e-learning tananyagot kettős céllal készítette. Az online anyag informatív és interaktív rendszere jelentősen megkönnyíti azoknak az áruházi kollégáknak a betanulási folyamatát, akik ez élelmiszermentő programhoz újonnan csatlakozott áruházakban még csak ismerkednek a folyamattal és teendőkkel, vagy új munkatársak a Tescónál. Másrészt az élelmiszermentéssel már foglalkozó munkatársak ismereteit is frissíti, erősíti, valamint az irodai kollégáknak is bemutatja a folyamatot, illetve ösztönzi őket arra, hogy ők maguk is tegyenek meg mindent az élelmiszer-pazarlás visszaszorításáért. Az oktató anyag játékosan vezet végig az élelmiszermentés folyamatán, és a téma iránti érzékenyítő és tudatos vásárlásra ösztönző információkat is tartalmaz.
Az online tananyag bevezetése óta a közép-európai régióban már közel 13 000 tescós munkavállaló végezte el a digitális kurzust, ráadásul Magyarországon minden tizedik kitöltő a központi iroda munkatársa.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.