Ronald McDonald mellett olyan társak álltak, mint Grimace és Hamburglar, a bohókás McDonaldland világának karakterei, akik azonnal belopták magukat a gyerekek szívébe. Mára azonban nagyot változott a világ és a kedves bohóc szinte teljesen felszívódott a reklámokból és a közösségi eseményekről is.
2016 környékén az interneten terjedni kezdett egy rémisztő divathullám, amely jelentősen rányomta bélyegét Ronald sorsára. Emberek világszerte bohócnak öltözve kezdték ijesztgetni a járókelőket, sokszor fenyegetően léptek fel, akár késsel is a kezükben. Az úgynevezett „gyilkos bohócok” jelensége nemcsak a közösségi média figyelmét keltette fel, hanem valódi pánikot okozott sok városban, ahol megjelentek ezek a rejtélyes alakok.
A bohócokkal kapcsolatos aggodalom és feszültség a McDonald's figyelmét sem kerülte el. Az étteremlánc végül úgy döntött, hogy Ronald McDonald jelenlétét minimálisra csökkenti, hogy a bohócfigura ne kapcsolódjon össze a félelemkeltő trenddel. Ez a döntés válaszként született azokra a közösségi visszajelzésekre, amelyek szerint Ronald szimbolikája – bármennyire is ártalmatlan és vidám eredetileg – egyre inkább a félelem eszközévé válhat.
Bár Ronald eltűnt a reflektorfényből, a McDonald's továbbra is kiemeli, hogy a bohócfigurájuk továbbra is részese a brand DNS-ének. Ronald még ma is feltűnik kisebb, kevésbé nyilvános eseményeken, ahol szórakoztatja a gyerekeket, és hozzájárul a márka jótékonysági tevékenységeihez - írja az Unilad.
Úgy tűnik tehát, hogy bár Ronald McDonald eltűnt a reklámokból, szerepe az arculatban továbbra is meghatározó, és bár visszatérése a nagy nyilvánosság elé kérdéses, az ikonikus bohóc figyelemre méltó módon őrzi helyét a gyorsétteremlánc örökségében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.