Ezek a desszertek többfajta ízben kaphatók, sok köztük a sárgabarackos, viszont mivel abból az ízből már teszteltünk rostos üdítőt és lekvárt is, ezért kizártuk ezt a vonalat. Málna és meggy, ezek következnek a sorban, amiből az előbbi nyert, kicsit törekedtünk a változatosságra.
Hiba volt, mivel kiderült, hogy ennél a meggy is elterjedtebb, így nem lett teljesen homogén a mezőny. Dobozos vagy műanyagtálcás-fóliás, teljesen mindegy, csak legyen málna vagy ahhoz közeli gyümölcs (például eper vagy ribizli), és kerülhetett is bele a kosárba.
Ránézésre megnyerő. Ízléses a csomagolás, amit láthatóan nem fél perc alatt dobtak össze. Az elképzelés a szokásos: műanyag tálca, amit betekernek fóliával, a csomagolás ezzel ki van pipálva. A leírást fürkészve megtudhatjuk, hogy zseléből van benne 48%, ami elvileg szamóca ízű. Ehhez jön 37% töltött piskóta, végül 15% étcsokoládé. A nyitófül segítségével könnyedén szabadíthatjuk fel a tallérokat. Illatra egészen csokis, de az eper szinte elvész mögötte. A csokiöntet szinte csipszként ropog a fogaink alatt. A zselé, ahogy bekapcsolódik, azonnal hozza a szaloncukorhatást. A piskóta egészen puha, nem túl édes. A szamóca rejtőzködik, ennél lehetne sokkal dominánsabb, ha már ez a meghatározó ízesítés benne.
A csomagolás a megszokott. Csurig van mindenféle piktogrammal, melyek jó részének semmi köze sincs egy piskótatallérhoz. Két szín a meghatározó: a piros és a fehér, nincsen túltolva, de egészen elfogadható lett. A leírásból pár adatot megtudunk: van benne 45% eper ízű zselé és 15% kakaós massza. A maradék felosztásáról nincsen további adat, talán az már csak a piskóta. Illatra hozza a „zs” kategóriás szaloncukorillatot. Kóstolásnál kiderül, hogy a rajta lévő csoki egy pillanatig sem óhajt ropogni. A zselé felfoghatatlanul édes, de szerencsére eper ízre egy kicsit sem hasonlít. A piskóta száraz, porszerűen esik szét az első harapásnál. A csokibevonónak van egy természetellenes műanyag utóíze, ami nagyon elrontja az eddig sem túl rózsás összképet.
Talán a leghíresebb a piskótatallér-mezőnyben. Tipikus kék szín uralja az egész csomagolást, mely jellemző a Pilóta termékeire. Egy darab hatalmas tallér ékesíti a csomagolást, mely mögött tobzódnak a málnaszemek. Ez is kapott egy nyitófület, hogy vissza lehessen zárni, ha nem akkora profi valaki, hogy egy szuszra beküldi az egészet. Málnával ízesített zseléből 52%-ot kapunk, emellé jön csokoládéból 15,3%. Ez a zselés tartalom eddig a dobogó tetejére repíti a pilótákat. Véletlenül hátra vágta magát az egyik, így derülhetett ki a boncasztalon, hogy az aljára rá van írva: Pilóta. Illatra érződik a málna tisztán. Kóstolásnál döbbenünk rá, hogy a csoki bizony extrán ropogós ebben az esetben, mellé a zselé állaga is egy fokkal keményebb, a piskóta pedig puha, nem száraz. Összhangban vannak az ízek, finom, valóban.
Nem gyakori esemény ez a mai világban, hogy egy terméknek nincsen márkajelzése, márpedig itt erről van szó. Kutatás után sem találunk semmit, ami a márkára utalna, így kénytelen vagyunk a fantázianevével beérni, és azzal az infóval, hogy Lengyelországban gyártották. A hátoldalát böngészve megtudjuk, hogy eper ízű zseléből 45% van benne, ami eddig a legalacsonyabb érték. Piskótából kapunk egy masszív 40%-ot, így könnyen kitalálhatjuk, hogy a kakaós bevonó itt is koccra 15%. Nyitófület nem találtak rá Lengyelországban, bizonyára elvette a forrásokat az, hogy felépítsék a brandet. Ja, nem. Illata nem sok volt neki, ezért gyorsan bele is haraptunk. Ezúttal nem kísérte ezt a mozdulatot a csoki réteg hasadásából adódó hangzavar, cserébe a piskóta egészen kellemesen morzsálódott, jó száraz volt. A zselé a háttérbe húzódott, kutatni kellett az eperre utaló nyomokat rendesen.
Az egész csomagolás bugyirózsaszín árnyalatban úszik, de lehet, ezzel csak a málnára szerettek volna utalni. Szolid, letisztult elemek alkotják, egészen vásárlóbarát és könnyedén megakasztja a polcokon futkározó tekintetet. Az adatlapja alapján megtudni, hogy 48% zselé van benne, feltehetően málnaízesítéssel keverve. A piskóta 37% benne, azaz itt is megvan a mágikus 15%-os csokimennyiség, ahogy az eddigi versenyzőknél. Nyitófület kapott ez is, így kinyitni gyerekjáték és visszazárni is azonnal tudjuk, így nem fog kiszáradni, ha egyszer kibontjuk. Illatra a málna teljesen elvész, viszont ahogy kóstoljuk, kitör belőle a málnás aroma, ami egészen kellemes. A csokibevonó töredezve ropog a fogaink alatt, ízre még elmegy ez is. A piskóta kicsit sem száraz, ez is jól teljesít a kóstoláson. Összességében meglepően jó eredménnyel zárt.
Semmi zöld, itt is a rózsaszín irányba terelték a grafikus gondolatait. Meglepő, hogy ez papírdobozos csomagolást kapott, de ezen kívül semmi ingert nem vált ki az emberből. Van az egésznek egy kopott, fakó hatása, mintha sokat állt volna a tűző napon. A hátoldalán lévő leírásból kiderül, hogy a piskóta és a zselé együttesen 55%, amihez jön 17% csokoládé, ami egy lélegzetnyivel több, mint az eddigieknél tapasztalt mennyiség. A maradék 28% rejtély, hogy mi lehet, de talán kár is gondolkozni rajta. A doboz nyitása után kiderül, hogy két külön részre van zacskózva a sok-sok tallér. Egyáltalán nincs málnás illata. Kóstolásnál találkozunk egy extra ropogós csokibevonó réteggel, aminek nem rossz az íze. A zselé a kóstolásnál sem tudja idézni a málna jellegzetes világát, ez nagyon bukó benne. A piskóta iszonyat száraz, mintha homokkal políroznánk szánkat.
Annak ellenére, hogy nem sikerült ezúttal horror mennyiséget összevásárolni, a Tesco alaposan kitett magáért, ugyanis ebben a relatíve szűk mezőnyben is duplázni tudott. Ezúttal nem a value, hanem a normál Tesco termékkel van dolgunk. Innen már csak egy ugrás lenne a prémium kategória. Piskóta, sok-sok málna és a nyitófül hármasa alkotja a csomagolás esszenciáját. Természetesen az erős pink szín itt is garantált. A leírásból megtudjuk, hogy 15% étcsoki fedi a tallért, és ennél több infót nem is kapunk. Mindenki kedve szerint kitalálhatja. Az illata alapján nem sok inger ér minket, kóstolásnál a legelső találkozás ugye a csokival történik, amely egész szépen ropog. Utána következik a málna, amely szintén rendben van, érezni rajta a gyümölcs vonásait, és szerencsére nem rontották el egy száraz piskóta résszel. Összességében elmondható, hogy tud hozni egy jó szintet.
Az első megjegyzésre érdemes információ, hogy ez bizony egymaga van a mezőnyben a ribizlis ízésítésével. A második és ennél sokkal fontosabb, a csomagolás, melyen kapunk némi tallért és rengeteg ribizlit. Az egész dizájn egyébként körbefut a dobozon, és ahogy forgatjuk (feltéve, ha nem fejjel lefelé nézzük éppen), akkor minden oldal olvasható lesz. Egyébként az ALDI-ban sikerült beszerezni. Étcsokiból kapunk 17%-ot, mely nem kevés, piskótából 28%-ot, ami viszont első hallásra kevéskének tűnik. Ez azt jelenti, hogy 55% ribizlis ízű tölteléket kapunk, mely a mezőny legmagasabb értéke. Kipattintva szabad szemmel is jól látszik, hogy a piskóta itt sokkal vékonyabb, tehát a számok nem hazudnak. További extra, hogy a zselés rész a teljes felületen ott van, nem csak a közepe felé. A csoki a legropogósabb az egész mezőnyben, már-már megüti egy Túró-Rudi szintjét, a zselén érezni, hogy ribizlis, a piskóta pedig diszkréten a háttérbe vonul, szolid támaszt nyújtva a többieknek. Sokkal jobban érződik ebben a zselé, hála a kissé megvadított arányoknak.
Ha arra szeretnék fókuszálni, hogy melyiknek a legfinomabb a tölteléke, akkor nem vitás, hogy a Pilótát kell választanunk, ugyanis itt kaptuk a leggyümölcsösebb élményt. Emellett pedig nem is rontották el egy gyenge piskótával vagy csokival.
Abban az esetben, ha a csoki ropogósságát helyezzük minden más elé, akkor az Aldi Finest Bakery termékét kell vadásznunk. Itt viszont némi kompromisszumkötésre van szükség, ugyanis nem tudjuk málnás vagy epres ízesítésben beszerezni.
Elmondható továbbá, hogy a mezőny nagyobbik része közel azonosan teljesített – azaz a 3 fő összetevő valamelyikéből az egyik nem igazán volt a topon, ezzel rontva az összképet.
Amit kerülni érdemes, az a Tesco Value terméke volt, ugyanis természetes anyagra utaló ízeket nem találtunk benne, ezzel ellentétben a másik termékük, a Jaffa Cakes egészen jól vizsgázott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.