Április 27. és 29. között a Várkert Bazárban mutatja be a 2018/19-es őszi-téli kollekcióját közel 30 magyar, illetve kelet-közép-európai dizájner márka – köztük olyan, világszerte jegyzett magyar brandek, mint az ABODI, a Nanushka, a Katti Zoób, a Je Suis Belle és a Maison Marquise. Az eseményen több kiemelkedő nemzetközi, nyugat-európai és regionális divatsajtó képviselő is jelen lesz, valamint számos újságíró és több mint 30 blogger nem csak Magyarországról, hanem Oroszországból, Olaszországból, Franciaországból és a V4 tagországokból is. A három napos divathét egyik legnagyobb nemzetközi sztárja a cseh Jiri Kalfar lesz, aki évek óta izzásban tartja a külföldi divatsajtót: munkáit egyszerre inspirálja a népművészet, a viktoriánus divat és a modern vonalak, a kivitelezés során pedig a luxust és a fenntarthatóságot egyaránt szem előtt tartja. Továbbá itt lesz az ukrán Omelya is meseszerű parti ruháival. A rendezvény a fiatal tehetségeket is támogatja: a Young Talents show-n és prezentáción hazai divatiskolák végzős tervezői mutathatják be vizsgamunkáikat. Az ezt követő napokban pedig a divatbemutatók mellett különböző társrendezvényeken, illetve egy multibrand pop-up storeon vehetnek részt az érdeklődők.
A divatbemutatókat a Világörökség részét képző Várkert Bazárban szervezi a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), ezzel is hangsúlyozva a divathét turisztikai jellegét. A három napos divathét társrendezvényeit Budapest ikonikus helyszínein tartják, bevonva a turisztikai attrakciókat. „A célunk az, hogy a divathetet átjárja fővárosunk lendülete, és megmutatkozzanak Budapest történelmi, építészeti, gasztronómiai erősségei – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, az MTÜ divatiparért felelős igazgatója. A divat és turizmus kapcsolódása azért is kézenfekvő, mert a divat ma már ugyanúgy szerepet játszik a kultúránkról alkotott kép formálásában, mint a történelmünk, a hagyományaink, a kortárs művészetünk és az életstílusunk” – tette hozzá.
A divathét fő célkitűzése a tehetséges divattervezők segítése. A hazai tervezők összefogásán keresztül a divathét hatással lehet a hazai és külpiaci értékesítésre is: miközben kivételes alkalmat ad arra, hogy a hazai divattermékeket itthon még ismertebbé tegye, bemutatja a magyar dizájnereket a nemzetközi piacokon is. Felismerve a régiós összefogásban rejlő potenciált, a BCEFW a kelet-közép-európai országok közti szakmai kapcsolatokat is erősíteni kívánja, ezért a tervezők mellett a divatipar más szakembereit is vendégül látja.
Az előző évekhez hasonlóan a rendezvény fő szponzora a Mercedes-Benz, valamint kiemelt támogatóként jelenik meg a divathéten a MOL, melynek hozzájárulásával valósul meg a MOL Pop-up Store a belváros szívében lévő Ybl Palotában. A részletes program a bcefw.com oldalon érhető el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.