Az 1987-ben Svájcban alapított céget nem igazán kell bemutatni, hiszen sokaknak van már a márkától odahaza evőeszközkészletük, pohár- vagy tányérszettjük, edényük és serpenyőjük, vagy használnak levegő- és víztisztító termékeket, és biztosan többek tapasztalták a Zepter International egyik leghíresebb termékének, a Bioptron-fényterápiának jótékony hatását is.
Azonban azt már ennél jóval kevesebben tudják, hogy a cég – illetve az alapítói, a szerb származású Philip és Madlena Zepter fantáziája – itt bizony koránt sem torpant meg, hiszen számtalan egyéb üzletággal gazdagodott a cégbirodalom az elmúlt három évtizedben.
Így van már kozmetikai vonal, a minőségi kéz- és arckrémek, anti-aging készítmények svájci laboratóriumokban készülnek, ahogy a luxuságazat további termékei szintúgy az alpesi országban látnak napvilágot: parfümök, karórák, tollak és szemüvegkeretek, hogy csak párat említsünk a szortimentből. De találkozunk a repertoárban gyönyörű utazó- és kézitáskákkal, pénztárcákkal, s most kapaszkodjatok meg: még jachtokkal is!
De nemcsak a hullámokon ringva élvezhetjük a Zepter kényelmi szolgáltatásait, hanem a szárazföldön, a Zepter Hotels egységeiben is – már ha történetesen Belgrád vagy a boszniai Bosanska Dubica felé vennénk az irányt egy hosszú hétvégére.
Madlena asszonynak mindig is szívügye volt a kultúra felkarolása, az immár 14. alakalommal megrendezett ArtZept formatervezői pályázat mellett szó szerint a nevéhez fűződik az európai viszonylatban egyetlen magántulajdonban működtetett operaház Belgrádban (Madlenianum), továbbá a Madl’Art aukciósház is, ahonnan pedig már csak egy ugrás volt a szintúgy belgrádi Zepter Museum megnyitása.
És e felsorolás végén el is jutottunk szépen 2017. júniusához, amikor is új taggal bővült e népes kompánia. Június 9-12. között ugyanis nagyszabású rendezvénysorozattal ünnepelte Milánóban fennállásának harmincadik évfordulóját a cég, s ennek keretében megnyílt a második Zepter Museum is az olasz divatfőváros melletti Cinisello Balsamóban, ahol a cég egyik legnagyobb gyára is található.
A kétszintes kiállítótérben minden olyan termék megtalálható, amely valaha is napvilágot látott a jellegzetes “Z” logóval, s az egyes tárgyak formai evolúciója is figyelemmel követhető a kurátori koncepciónak köszönhetően. Az emeleti szinten külön rész foglalkozik a limitált darabszámban legyártott ArtZept pályamunkákkal.
A múzeum nagyszabású nyitópartijának keretében sor került a 2016-os ArtZept pályázat eredményhirdetésére is. Másnap egy egészen különleges helyszínre, a festői Comói-tó partján fekvő Cernobbio városkába vezetett a vendégsereg útja (melynek a Lakáskultúra magazin munkatársa, jelen sorok írója is tagja volt), ahol egy századfordulós, neobarokk palotában – a mai napig is a Visconti hercegi család tulajdonában álló Villa Erbában – egy pazar parti keretében ünnepelték meg a kerek jubileumot.
Az esten a meghívottak mintha csak egy James Bond-filmbe csöppentek volna: a pazar ruhakölteményeket szmokingok tarkították, a két Michelin-csillagos séf által kreált 7 fogásos menüsor közben nápolyi canzonék csendültek fel, a díszletet pedig a csodás villa és a Comói-tó túlparti településeinek fényei biztosították.
Remekül reflektált mindez arra, hogy a márka milánói zászlóshajó-üzlete is épp a luxusélet kellős közepén, a divatnegyedben található, szinte karnyújtásnyira a Gucci vagy a Dolce&Gabbana üzletétől. Amennyiben adhatunk egy tippet: ne szalasszátok el a felkeresését, ha épp a városban jártok!
Idén is meghirdette formatervezői pályázatát a Zepter
Már lehet jelentkezni az idei ArtZept nemzetközi formatervezői pályázatra, amelynek témája ezúttal a konyhai kiegészítők izgalmas világa lesz.
Immár 14. éve rendezi meg nemzetközi formatervezői tehetségkutatóját a több mint 60 országban, 5 kontinensen jelen lévő Zepter International, amelyet a céget alapító Philip Zepter felesége, Madlena álmodott meg 2004-ben a fiatal tehetségek támogatására. Az Artzept idén a konyhai kiegészítőkre fókuszál, ebben a tematikában várják így a pályaműveket szeptember 30-ig, amelyeknek akár kis szériás gyártásra is alkalmasnak kell lenniük. A pályamunkák felhasználási területei és térbeli elhelyezkedésük sokszínű lehet, és esztétikai értékeik legalább annyira fontosak, mint funkcionalitásuk.
A Zepter International által kinevezett szakmai zsűri – amelynek magyar részről a híres esztéta, Réz András is állandó tagja – feladata kiválasztani az idei pályázat témájához legsikeresebben illeszkedő és legkiemelkedőbb munkákat. A pályázat egyedülálló érvényesülési lehetőséget kínál a fiatal dizájnerek számára, a fődíj 10 000 euro, de létezik egy úgynevezett promóciós különdíj is, amely a kiválasztott művészek munkájának népszerűsítését, szélesebb körű megismertetését szolgálja. A zsűri által kiválasztott egy vagy több pályamunka kis szériás gyártásba kerül (max. 100 db), és a cég az így készült darabokat kiállítja a Zepter irodaépületeiben, illetve üzlethelyiségeiben a világ minden táján. Az Artzept a jövő emberének szól, célja – akárcsak a Zepter Internationalé – az, hogy javítsa az emberek életminőségét szerte az egész világon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.