Késői szüretelésű tokaji édes fehér borból fogy a legtöbb a Liszt Ferenc Repülőtér duty-free üzleteiben, mert ez legnépszerűbb bor a magyar fővárost repülőgépen elhagyó utazók körében. A késői szüretelésű bor Nagy-Britanniába vagy Németországba tartó utasok körében abszolút kedvenc, míg a kínaiak inkább a tokaji aszúra esküsznek.
Az Oroszország felé utazók legszívesebben szintén a tokaji borvidékről származó bort választanak, bár itt a száraz sárgamuskotállyal igyekeznek feleleveníteni a Magyarországon töltött időket. Egyedül a skandináv országok felé indulók döntenek az esetek többségében Tokaj helyett Villány mellett, egészen pontosan rozét vásárolnak legtöbben.
De nem csak borokat vesznek előszeretettel a Heinemann üzleteiben, hasonló népszerűségnek örvendenek olyan hungarikumok, mint a Pick szalámi, a Zwack Unicum, vagy a libamáj, a fűszerpaprika és magyar csokoládé gyártók különböző termékei is.
A Nagy-Britanniába vagy éppen Oroszországba készülők elsősorban gyógynövény likőrt emelnek a kosarukba, míg a skandináv országokba, Németországba, sőt még Kínába is a hazai húsipar remekeiből választanak. Évente mintegy ezer sertés húsának feldolgozásából készülő mennyiségű szalámi fogy el a repülőtéri üzletekben,a magyar borkülönlegességekből pedig naponta átlagosan mintegy 850 palack kerül a kosarakba.
Az idén 20 éves Magyar Duty Free Kft. 1998-ban mindössze 640 négyzetméteren kínálta áruválasztékát. Mostanra közel megnégyszerezte az eladótér területét, és 2 320 négyzetméteren, immár 6 üzletet is üzemeltet a 2-es terminálon, ahol nem kevesebb, mint kétszáz alkalmazott dolgozik.
A Heinemann budapesti képviseletének két évtizede során különösen kiemelt figyelmet fordított mindig arra, hogy változatos regionális termékválasztékkal színesítse a nemzetközi duty free bestsellerek mellett szortimentjét. A magyar termékek sokszínűségéről, magas minőségéről szól a Festival of Gourmets promóció létrejötte, melyet az 1-es terminál helyén működő T1 Event Centerben ünnepeltek október 10-én. A borkínálat természetesen az üzletek polcairól ismert széles kínálatból került ki, a szeptember és október hónapokban zajló promócióban együttműködő beszállítók termékeiből az ízletes fogásokról pedig a Gastro Hack csapata gondoskodott.
A sajtó képviselői és influencerek jelenlétében megrendezett jubileumi eseményen Udvardy Eszter, a Gebrüder Heinemann magyarországi leányvállalatának, a Magyar Duty Free Kft.-nek a termékkínálatért és a marketingért felelős vezetője elmondta, hogy nagy felelősség az elutazás előtti utolsó vásárlások helyszínének kínálatát összeállítani, hiszen a kedvező árképzés mellett arra is kell figyelni, milyen széles választékot és milyen minőséget képviselnek azok a termékek, amelyeket emlékül vagy ajándékként magával visz Magyarországról az utazó.
„Mindennapi munkánk fő célja, hogy a beszállítás előtti várakozóidőben kellemes élményeket és persze igényes árucikkeket kínáljunk az utasoknak. Ma már sokan tudják, hogy az utolsó pillanatra halasztott vásárlásnál sem kell kompromisszumokat kötni, legfeljebb annyit, hogy érdemes egy kicsit korábban megérkezni a repülőtérre, hogy maradjon idő a nézelődésre, vásárlásra. Fontos, hogy a Heinemann duty-free üzleteiben vásárolt termékek több légitársasággal kötött egyedi megállapodás alapján nem esnek kézipoggyász korlátozás alá, tehát az ajándéknak szánt vásárlásokat közvetlenül a beszállás előtti várakozási időre is célszerű lehet időzíteni”–hangsúlyozta Udvardy Eszter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.