Franciaország egyik legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánca, a Carrefour a napokban bejelentette, hogy nem rendelnek újabb készleteket a Pepsi termékeiből, ugyanis az amerikai cég tovább emelte az árakat, és ez a boltlánc szerint már elfogadhatatlan – tudósított a hírről a BBC.
A Carrefour Magyarországon ugyan nincs jelen, de számos európai országban, többek között Belgiumban, Spanyolországban, Olaszországban és Romániában is működtet üzleteket, illetve betették a lábukat egyes ázsai, közel-keleti és dél-amerikai országokba is.
A francia vállalat már korábban is összetűzésbe került a Pepsivel, ugyanis az amerikai cég az elmúlt időszakban elkezdte csökkenteni a termékei csomagolásának méretét, így azok súlyát is, ám az ár ezzel nem csökkent egyenes arányban, vagy egyáltalán nem is csökkent. Erre a jelenségre létezik egy kifejezés, méghozzá a shrinkflation, mely magyarul zsugorflációként lehet ismert.
A Carrefour vezetői nem nézték jó szemmel a Pepsi ezen húzását, ezért kis táblákkal figyelmeztették a vásárlókat, hogy az adott üdítő űrtartalma kisebb, mint volt korábban, de az ára nem változott, azaz végső soron a vevő kevesebbet kap a pénzéért. A Pepsi újabb, 2024-re tervezett emelését azonban nem nyelte le a Carrefour és nemes egyszerűséggel bejelentették, hogy nem rendelnek újabb szállítmányt a cégtől.
A még raktáron lévő készleteket kipakolják a polcokra, valamint újabb táblácskákon tájékoztatják a vásárlókat, hogy az extrém áremelkedés miatt nem szándékoznak a továbbiakban árusítani a Pepsi termékeiből.
A Pepsit készítő és forgalmazó vállalat, a PepsiCo olyan márkák birtokosa mint a Mountain Dew, a Lay's chips, a Gatorade, a 7Up, a Doritos, a Lipton tea, a Cheetos és a Mirinda, de a portfóliójukban további üdítők és rágcsnálnivalók is találhatók. Ezek mindegyikét érinti most a francia Carrefour döntése.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.