Nobuyuki Matsuhisa a japán hagyományokhoz híven végig járta a ranglétrát ahhoz, hogy húsz éves korára sushiszakács lehessen. A mosogatással és kisegítő feladatokkal tarkított út során nem csupán a hagyományos japán kulináriával, hanem az európai konyhákkal is megismerkedett. Matsuhisa Peruban kezdte éttermesként a karrierjét, majd 1987-ben Los Angelesbe költözött, ami mondhatni fordulópont volt az életében. Itt nyitotta meg Matsuhisa nevű éttermét, amely hamar a hírességek egyik legfelkapottabb helyévé vált, Robert De Niro, a Keresztapa és a Dühöngő bika című filmekért Oscar-díjat kapó színész 1988-ban látogatta meg először az éttermet, ahol egyre gyakoribb vendég lett. De Niro már 1989-ben azt javasolta Matsuhisának, hogy nyisson egy éttermet a New York-i Tribecában. Ez végül öt évvel később valósult meg, 1994. szeptember 17-én megnyílt az első NOBU.
Nobu tradicionális japán ételeit Tokióban szerzett tapasztalataira alapozta, de csak azt követően vált népszerűvé a japán ételekhez való hozzáállása, hogy azokat perui hatásokkal fuzionálta. A séf felismerte, hogy az étel olyan kulturális erő lehet, mint a divat és a művészet. Stratégikusan „Nobu-style”-nak nevezte el konyháját, hogy mentesítse magát a hagyományos japán konyha szigorától.
Matsuhisa soha nem erőltette, hogy a vendégei mindenképpen azt egyék meg, amit ő elkészített; ehelyett inkább úgy változtatta az ételeket vagy a recepteket, hogy azok is beleszeressenek, akik egyébként idegenkednek például a nyers haltól.
A japán gasztronómia rajongói Közép-Európában elsőként Budapesten kóstolhatták meg a Nobu világhírű specialitásait, amikor 2010-ben megnyitotta kapuit az étteremlánc hely egysége. Schreiner Gábor executive séf a kezdetektől részese az budapesti étterem sikersztorijának. Az ő feladata ötvözni a hagyományos japán konyhát Dél-Amerika fűszeres, tüzes ízvilágával.
Schreiner Gábor beavatott minket a NOBU világába. Elmondta, hogy Nobu-san mindig kóstol, és ha talál valamit, ami nem tetszik neki, lehet az a legegyszerűbb dolog, akkor azt megváltoztatja, és ugyanazon a napon minden séf, aki alatta dolgozik, értesül erről a változtatásról. Persze vannak olyan ételek, amit Nobu-san 35 éve ugyanúgy készít, a saját éttermeiben 30 éve nem változtattak a receptúrán. A budapesti étterem executive séfje szerint sikerük egyik titka az alázatos munka, a másik a tisztelet és a családiasság.
- Budapesten a többi helyszínhez viszonyítva egy kisebb városban működtetünk egy kisebb éttermet, de bárkivel is találkoztam a cégtől, mindenki ugyanannyira tiszteletben tartott, mint bármelyik másik séfet – mesélte Schreiner Gábor. - Mikor az Egyesült Államokban bemutatkoztam az amerikai séfeknek, akik közül a legtöbben nem tudták, hogy Magyarország egyáltalán hol van, ugyanúgy maguk közé fogadtak és tisztelettel voltak irántam. És ez nem csak a konyhára igaz, az étterem managementjére is.
Schreiner Gábor felidézett egy indulás előtti történetet. Nagy kérdés volt ugyanis a halak minősége, hogy honnan érkezik az alapanyag.
- A NOBU Budapest nyitásának ötlete előtt pár évvel Nobu-san eljött Magyarországra, és végigjárta a halkereskedőket, hogy mi elérhető nálunk. A kereskedő aztán felhívott, hogy képzeljem, felültették egy magánrepülőre és elvitték a londoni NOBU-ba, hogy megmutassák, hogy működik az étterem. Ennek már majdnem 20 éve, azóta már 50 étterem van és Nobu-san is 75 éves, úgyhogy ilyen persze már nem történik, de ezért olyan ő, amilyen, és ezért tudjuk, hogy milyen magas szintet képvisel – mondta Schreiner Gábor.
Az étterem nem titkoltan a világsztárok körében is felkapott. A budapesti NOBU-ban is több magyar és külföldi sztár is megfordult már, de, hogy pontosan kik, az titok. A NOBU-ban alapfilozófia, hogy a magánélet szent és sérthetlen, legyen szó akár hírességről, akár civil emberről. A dolgozók nem készíthetnek közös képet és nem kérhetnek autogramot egy hírességtől, még akkor sem, ha kedvencük látogat el hozzájuk. A budapesti étterem vezetőitől annyit azonban megtudtunk, hogy egy a párizsi olimpián aranyérmet nyerő magyar sportoló a versenyei előtt rendszeresen náluk vacsorázik a családjával, testvéreivel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.