Vendéglátósok többször panaszkodnak arra, hogy a vendégek nem fogadják az üvözlésüket. Hiába köszönnek nekik, amikor belépnek az étterembe vagy amikor odalépnek az asztalukhoz, sokan egyszerűen nem köszönnek vissza. A felszolgáló is ember, lekezelő viselkedésre nem tud kedvességgel reagálni.
Ha papírszalvétát használnak a terítésnél, akkor azt ne tedd a nyakadba előkeként, és ne is helyezd az öledbe. Tartsd a tányérod mellett akkor is, ha már beletörölted a szádat.
Mit jelentenek a kacifántos konyhai kifejezések? Most megtudhatod >>>
Az elegánsabb éttermekben papír helyet damaszt szalvétát kínálnak a vendégeknek, amit mindig az öledbe illik teríteni, véletlenül se kösd a nyakadba, és tedd a tányérba, miután használtad. Sokan ódzkodnak a textil szalvéta a használatától, mert nem szeretnék a hófehér damasztot bepiszkítani, aminek ez a célja: tehát nyugodtan töröld bele a szádat, kezed étkezés közben. Ha pedig végeztél, akkor helyezd összegyűrve a tányér bal oldalára. Ha gondosan összehajtogatva teszed le, azzal azt jelzed, hogy nem ízlett az étel.
Az étteremben sokan az étkezés végén az asztal közepére, szélére helyezik az üres tányért. Mások gondosan egymásra pakolják azokat, holott a tányértorony azt üzeni az étterem felé, hogy elégedetlenek vagyunk a szervizzel. Ha végeztél egy fogással, akkor a tányért hagyd ott, ahol van. A felszolgálók elviszik, amint észreveszik, hogy végeztél a fogással.
Hangosan inteni a felszolgálónak a fenti mondattal nem illik. Keresd inkább a szemkontaktust, vagy ha nem figyelnek rád, akkor ints szótlanul finom kézmozdulattal.
Itt a 10 legjobb vidéki étterem listája!>>>
Az étteremben gyakran hallani, amikor mások úgy jeleznek a felszolgálók felé, hogy először elnézést kérnek: bocsánat, fizetnék! Elnézést, kérnék még valamit… Az étteremben te vendég vagy, az éttermi dolgozók azért dolgoznak, hogy abban a pár órában kifogástalanul érezd magad.
Étlapszótár indiai étteremhez!>>>
Az ételek, italok rendelésekor gyakran előfordul, hogy a vendégek elfelejtik használni a köszönöm és a kérem szavakat. Pedig ha tiszteljük a felszolgálót, ő is tisztelettel viselkedik majd irányunkba.
Ha a pincér illedelmesen magázódik és fiatalabb nálad, akkor nem illik őt letegezned. Ha azonban eleve tegeződve lép oda hozzád, akkor természetes, hogy így beszélgettek tovább.
Megérkeztetek az étterembe, látod, hogy egy pár utánatok jött vacsorázni, nekik mégis hamarabb szolgálják fel az ételt. Te dühös leszel és számon kéred a felszolgálótól, hogy miért kapnak a szomszéd asztalnál hamarabb vacsorát. Mielőtt emiatt felkapnád a vizet, tudd, hogy a megrendelt ételtől függ, milyen gyorsan készül el. Egyébként pedig nem illik a szomszéd asztal fogását figyelni.
Ettél már kolostorban? Itt a legjobb kolosotr-menü!>>>
A legújabb divat, hogy fotót készítünk az ételről, amit rendeltünk, hogy megoszthassuk a közösségi oldalakon. A hosszú percekig tartó fotózás, majd megosztás miatt olykor bizony kihül az étel - emiatt pedig egyre többen tesznek panaszt a felszolgálónak. Csakhogy ez a reklamáció nem jogos: az ételt fogyasztható hőmérsékleten szolgálják fel, tíz perc múlva már valóban kihűl.
Ha nem ízlett az étel, akkor ne duzzogj, hanem az első pár falatnál jelezd a pincérnek, hogy mi a problémád. Biztosan orvosolják majd a helyzetet, hiszen az étterem célja, hogy máskor is ellátogass hozzájuk.
Sokan fizetéskor a felszolgálónak odadobják a pénzt, ami megalázó. Senkinek sem esne jól, ha a főnöke elé dobná a fizetését, ugyanígy a pincérnek is kellemetlen, ha valaki elé dobja az éttermi számla árát. Ha nem tetszett valami, mondd el a véleményedet, esetleg ne adj borravalót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.