Az IKEA jelenleg három áruházzal van jelen Magyarországon és rendkívül népszerű bolthálózatnak számít. Az IKEA vásárlói pedig nemrég jó hírt kaptak, ugyanis a nemzetközi cég bejelentette, hogy több országban is csökkenti az árakat, ez pedig a 2022-ben bevezetett áremelés visszafordítását jelenti.
Az IKEA felmérte, hol tudják visszafogni a költségeket, és a nyersanyagárak csökkenésével együtt ezzel lehetővé vált, hogy több termékének is mérsékelje az árát. Tolga Oncu, az Ingka Csoport - az IKEA áruházak legnagyobb tulajdonosa - kiskereskedelmi vezetője azt nyilatkozta, hogy minden országban megvizsgálják, milyen módon lehetne csökkenteni az árakat.
Az Ingka Group által kitűzött átfogó cél, hogy a jövő év végére a világjárvány előtti árakhoz képest inflációval kiigazított szintre állítsák vissza az árakat – olvasható a Portfolio cikkében. Az IKEA eddig Kanadában és Belgiumban hajtott végre árcsökkentést, Indiában, Németországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban pedig a közeljövőben számos termék lesz olcsóbb.
Az IKEA Magyarország a 2023-as pénzügyi évben 145 milliárd forint kiskereskedelmi forgalomról számolt be, amely 11 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A három hazai áruházban összesen 8,1 millió vásárlót fogadtak. Az IKEA az idei pénzügyi évben már másodszor csökkenti árait közel 1200 termékre vonatkozóan, és a jövőben tovább folytatja az erre irányuló törekvéseit.
Az árcsökkentési törekvések részeként az IKEA január végétől elindítja a 2024-es pénzügyi év második árcsökkentési hullámát, amelynek keretében 1196 terméket kínál kedvezőbb áron. A vállalat olyan termékcsoportok árait viszi lejjebb, mint a KALLAX, MALM, EKET, SAMLA, BILLY és LACK. A tavaly októberben kezdődött első és a mostani árcsökkentési hullám során az IKEA összesen 1773 terméket kínál átlagosan 17 százalékkal kedvezőbb áron.
Az árcsökkentés volumene 19 százalékkal növekszik a 2024-es pénzügyi év első harmadában az előző pénzügyi év azonos időszakához képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.