Sunyi trükkel vesznek rá a gyorséttermek, hogy többet egyél, nem a te hibád, hogy nem tudsz ellenállni a csábításnak
![Így manipulálnak a gyorséttermek](https://cdn.mindmegette.hu/2025/02/L0ncMm7YltTCRfqx4tK8V5g7VeFDg181lf-sn2Hotp0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzRmMDQ4ZGVmY2MwNzRiY2Y4NGIwYTFjOGE1OGMxZmZi.webp)
Nagyon sok helyen találni gyorséttermet, kifőzdét, és ezek tényleg kisegítik az embert a bajból, ha úgy alakult az élete vagy a mindennapja, hogy nem tudott ebédet főzni. Meg amúgy is, sokszor van az, hogy megkívánunk egy pizzát, egy jó szaftos hamburgert vagy egy finom gyrost, és nehéz ellenállni a csábításnak, a jutalomnak, a kényeztetésnek. Bármikor, bármilyen okból is térsz be egy gyorsétterembe, biztos veled is előfordult, hogy többet költöttél, mint terveztél, és olyat is vettél, amit a küszöb átlépése előtt nem is akartál.
A gyorséttermekben az ember mindig többet költ, mint elsőre gondolja – és ez nem véletlen. Ahogy a boltok is alkalmaznak pszichológiai trükköket, úgy a gyorséttermek is kihasználják, hogy a vásárlókat, a vendégeket könnyű befolyásolni. A Daily Meal összegyűjtötte, hogy melyek azok a trükkök, amelyekkel a gyorséttermek elérik, hogy az ember betérjen hozzájuk és otthagyjon egy szemmel is jól látható összeget, akár minden nap.
Nyálcsorgató képek az ételekről
Legyen szó utcai hirdetésről, vagy az étteremben kihelyezett fotókról, az ételekről készült képek gyönyörűek, és elég ránézni, az ember szinte érzi a burger és a sült hasábkrumpli illatát az orrában, a pizza ízét a szájában. A reklámfotózás külön szakma, és szándékosan mutatják az ételek szó szerint legjobb oldalát. A hús a burgerben vastag, a saláta szinte zsenge és ropogós, a paradicsom lédús és édes, a pizzatészta ropog, a sajt olvad és a sort végtelenségig lehetne folytatni. Az élénk színű képek, a világítás, az egész kompozíció egy célt szolgál, hogy az ember megkívánja az adott ételt, betérjen a gyorsétterembe és fogyasszon.
Szépen hangzó mondatok
A fotók mellé a reklámanyagokban a szövegben is igyekeznek az étteremláncok minél vonzóbbá tenni az ételeket, és olyan szavakat használnak a megfogalmazásokban, melyekhez az ember a finom ízeket kapcsolja. Ilyen a roppanós, a lágy, a krémes, a ropogós, a nyúlós, a lédús, a zamatos és a hasonló kifejezések, melyek fokozzák az érzeteket, kiemelik, sőt szinte elérhetetlen magasságba helyezik az alapanyagok, az ételek jellemzőit.
Trükkös árképzés, csábító menüajánlatok
Habár csak egy burgert akartunk enni, de megláttuk, hogy ha menüben kérjük, akkor a csirkefalatokhoz akciós áron jutunk hozzá. Sőt, ha menüben kérjük, akkor a kóla is olcsóbb, és még egy sütit is tudunk venni, szintén kedvezményes áron, naná, hogy kihasználjuk a lehetőséget. Ennek a menüajánlatnak az eredménye, hogy bár látszólag spóroltunk, mégis többet költöttünk, ugyanis megvettünk olyan dolgokat is, amiket lehet, hogy elsőre nem szerettünk volna. Egy burger, egy pizza, de még egy gyros is olcsóbb, vagyis olcsóbbnak tűnik menüben.
Az árakat is úgy alakítják, mint a boltok, azaz a legtöbb tétel 9-re végződik, így máris nem 2 ezer, hanem csak 1999 Forintot költöttünk.
Szezonális akciókkal csábítanak
Akárcsak a zöldség- és gyümölcspiacon, a gyorséttermekben is vannak szezonális ételek. A láncok készítenek farsangi, húsvéti, nyáron a grillszezonhoz, télen a karácsonyhoz kapcsoló ételeket, üdítőket, desszerteket, meglovagolnak különféle trendeket (mint a dubai csoki), és ezekkel is arra ösztönzik a vendégeket, hogy időről időre visszatérjenek hozzájuk.
Ha pedig valami nagy kedvenc lesz, de időszakosan eltűnik a kínálatból, akkor a vendégek keresni fogják, és ha visszatér, azonnal rohannak is megkóstolni, megvásárolni. Ezzel kialakul egy olyan réteg, aki lehet hogy nem rendszeres fogyasztó, de időről időre visszacsábítható.
Különleges ajánlat gyerekeknek
Rengeteg reklámkampány a gyerekeket célozza, és nem véletlenül, ugyanis sok szülő döntését, legyen az akár úti cél, akár vásárlás vagy éttermi fogyasztás, a gyerekek kívánságai befolyásolják. Ha egy gyorsétterem különleges, a gyermekek számára kívánatos, trendi dolgot kínál, esetleg lehet valamit nyerni, vagy játékot kapni, akkor a szülőknek szinte muszáj teljesíteni a kérést.
Ha pedig a gyerek vagy gyerekek esznek, nyilván a szülők is vesznek valamit, így egy étterem egy gyerekeket célzó ajánlattal rögtön kétszeres, háromszoros, de akár négyszeres bevételre is szert tehet egy fogyasztásból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.