Klasszikus császármorzsa baracklekvárral
Az eredeti Baklava
Szilvás gombóc hagyományosan
Mirinda-szelet
Rakott karfiol (a klasszikus recept)
Madártejszelet
A legfinomabb sajtos-tejfölös lángos
Klasszikus stíriai metélt
A legfinomabb sütőtökkrémleves
Csülkös bableves, ahogy Gáspár Bea készíti
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük
Dödölle - az eredeti recept
Amerikai almás pite sós karamellel
Vadasmártás sertéscombbal
Finomfőzelék
Mézes-mustáros csirkemell
Mákos guba
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Körömpörkölt csülökkel
Kapros tökfőzelék virslivel
Érdekességek

Sunyi trükkel vesznek rá a gyorséttermek, hogy többet egyél, nem a te hibád, hogy nem tudsz ellenállni a csábításnak

Így manipulálnak a gyorséttermek
Fotó: Master1305 / © Shutterstock
Ha nincs időnk főzni, vagy összeszaladtak a dolgok és nem volt érkezésünk másnapra ebédet csomagolni az irodába, akkor igazi életmentő tud lenni egy közeli kifőzde vagy gyorsétterem, ahova az ember leugrik a kollégákkal. Egy jó gyros, finom kínai vagy burger azonban ritkán jár egyedül, és biztos veletek is előfordult már, hogy a tervezettnél egy-két extra tétellel többet vettetek. Nos, ennek oka a pszichológiai trükk, amit a gyorséttermek is alkalmaznak.

Nagyon sok helyen találni gyorséttermet, kifőzdét, és ezek tényleg kisegítik az embert a bajból, ha úgy alakult az élete vagy a mindennapja, hogy nem tudott ebédet főzni. Meg amúgy is, sokszor van az, hogy megkívánunk egy pizzát, egy jó szaftos hamburgert vagy egy finom gyrost, és nehéz ellenállni a csábításnak, a jutalomnak, a kényeztetésnek. Bármikor, bármilyen okból is térsz be egy gyorsétterembe, biztos veled is előfordult, hogy többet költöttél, mint terveztél, és olyat is vettél, amit a küszöb átlépése előtt nem is akartál.

A gyorséttermek bevetnek néhány trükköt annak érdekében, hogy a vendég többet fogyasszon
A gyorséttermek bevetnek néhány trükköt annak érdekében, hogy a vendég többet fogyasszon
FOTÓ: PEOPLEIMAGES.COM - YURI A / SHUTTERSTOCK

A gyorséttermekben az ember mindig többet költ, mint elsőre gondolja – és ez nem véletlen. Ahogy a boltok is alkalmaznak pszichológiai trükköket, úgy a gyorséttermek is kihasználják, hogy a vásárlókat, a vendégeket könnyű befolyásolni. A Daily Meal összegyűjtötte, hogy melyek azok a trükkök, amelyekkel a gyorséttermek elérik, hogy az ember betérjen hozzájuk és otthagyjon egy szemmel is jól látható összeget, akár minden nap.

Pszichológiai trükkök, így vesznek rá minket a gyorséttermek, hogy többet költsünk

Nyálcsorgató képek az ételekről

Legyen szó utcai hirdetésről, vagy az étteremben kihelyezett fotókról, az ételekről készült képek gyönyörűek, és elég ránézni, az ember szinte érzi a burger és a sült hasábkrumpli illatát az orrában, a pizza ízét a szájában. A reklámfotózás külön szakma, és szándékosan mutatják az ételek szó szerint legjobb oldalát. A hús a burgerben vastag, a saláta szinte zsenge és ropogós, a paradicsom lédús és édes, a pizzatészta ropog, a sajt olvad és a sort végtelenségig lehetne folytatni. Az élénk színű képek, a világítás, az egész kompozíció egy célt szolgál, hogy az ember megkívánja az adott ételt, betérjen a gyorsétterembe és fogyasszon.

A fantasztikus képeknek nehéz ellenállni
A fantasztikus képeknek nehéz ellenállni
FOTÓ: SERHIY BONDAR / SHUTTERSTOCK

Szépen hangzó mondatok

A fotók mellé a reklámanyagokban a szövegben is igyekeznek az étteremláncok minél vonzóbbá tenni az ételeket, és olyan szavakat használnak a megfogalmazásokban, melyekhez az ember a finom ízeket kapcsolja. Ilyen a roppanós, a lágy, a krémes, a ropogós, a nyúlós, a lédús, a zamatos és a hasonló kifejezések, melyek fokozzák az érzeteket, kiemelik, sőt szinte elérhetetlen magasságba helyezik az alapanyagok, az ételek jellemzőit.

Trükkös árképzés, csábító menüajánlatok

Habár csak egy burgert akartunk enni, de megláttuk, hogy ha menüben kérjük, akkor a csirkefalatokhoz akciós áron jutunk hozzá. Sőt, ha menüben kérjük, akkor a kóla is olcsóbb, és még egy sütit is tudunk venni, szintén kedvezményes áron, naná, hogy kihasználjuk a lehetőséget. Ennek a menüajánlatnak az eredménye, hogy bár látszólag spóroltunk, mégis többet költöttünk, ugyanis megvettünk olyan dolgokat is, amiket lehet, hogy elsőre nem szerettünk volna. Egy burger, egy pizza, de még egy gyros is olcsóbb, vagyis olcsóbbnak tűnik menüben.

Az árakat is úgy alakítják, mint a boltok, azaz a legtöbb tétel 9-re végződik, így máris nem 2 ezer, hanem csak 1999 Forintot költöttünk.

Szezonális akciókkal csábítanak

Akárcsak a zöldség- és gyümölcspiacon, a gyorséttermekben is vannak szezonális ételek. A láncok készítenek farsangi, húsvéti, nyáron a grillszezonhoz, télen a karácsonyhoz kapcsoló ételeket, üdítőket, desszerteket, meglovagolnak különféle trendeket (mint a dubai csoki), és ezekkel is arra ösztönzik a vendégeket, hogy időről időre visszatérjenek hozzájuk.

Ha pedig valami nagy kedvenc lesz, de időszakosan eltűnik a kínálatból, akkor a vendégek keresni fogják, és ha visszatér, azonnal rohannak is megkóstolni, megvásárolni. Ezzel kialakul egy olyan réteg, aki lehet hogy nem rendszeres fogyasztó, de időről időre visszacsábítható.

Különleges ajánlat gyerekeknek

Rengeteg reklámkampány a gyerekeket célozza, és nem véletlenül, ugyanis sok szülő döntését, legyen az akár úti cél, akár vásárlás vagy éttermi fogyasztás, a gyerekek kívánságai befolyásolják. Ha egy gyorsétterem különleges, a gyermekek számára kívánatos, trendi dolgot kínál, esetleg lehet valamit nyerni, vagy játékot kapni, akkor a szülőknek szinte muszáj teljesíteni a kérést.

Ha pedig a gyerek vagy gyerekek esznek, nyilván a szülők is vesznek valamit, így egy étterem egy gyerekeket célzó ajánlattal rögtön kétszeres, háromszoros, de akár négyszeres bevételre is szert tehet egy fogyasztásból.

 

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.