Komoly veszteséggel, közel 9,5 milliárd forint mínusszal zárta a 2023-as évet az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. – derül ki a cég éves beszámolójából.
Az Aldi nettó árbevétele 417 milliárdról 490 milliárdra nőtt a tavalyi évben, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Az árbevétel növekedése mellett azonban jelentős volt a kiadások emelkedése is. Az anyagjellegű kiadások 69 milliárddal, a dolgozók juttatásai után fizetendő költségek pedig 8,5 milliárddal nőttek. Már önmagában ez is meghaladja a 73 milliárdos bevételnövekedést, ám mindezek mellett az árucikkek beszerzési értéke tavaly jóval magasabb volt, 300 milliárdról 361 milliárd forintra emelkedett.
A 2023-as naptári évben a céget magasabb adóterhek is súlytották: a korábbi évekhez képest 4,4 milliárddal több adót, nagyrészt különadót kellett befizetnie. A bírságok, késedelmi kamatok összértéke tavaly elérte a 3,3 milliárd forintot, ami a megelőző évhez képest óriási emelkedést jelent.
A kiadások ilyen mértékű emelkedésének eredményeképpen veszteséges évet zárt az Aldi, amire 2014 óta nem volt példa.
A tavalyi évet a SPAR üzletlánc is veszteséggel zárta Magyarországon. A Penny és az Auchan nyereséget könyvelhettek el, míg a Lidl egyelőre nem tette közzé a cég éves beszámolóját.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.