Noha az üzletekben már hetek óta elérhetők, jellemzően az ünnepek előtt két héttel kezd nőni a kereslet a hagyományos húsvéti termékek iránt. A népszerű élelmiszerek, mint a sonka, a tojás, a húsvéti édesség és a kalácsfélék, valamint a sütés-főzéshez szükséges segéd- és alapanyagok iránt egyaránt kiemelkedő a kereslet ezekben a napokban. A Mindmegette.hu két áruházláncot kérdezett arról, milyen élelmiszerek fogynak a legjobban, illetve kell-e hiányra számítani bármely hagyományos húsvéti termék vagy alapanyag esetében.
„Idén – mivel a húsvét április elejére esik – a vásárlók várhatóan kicsit előbb kezdik meg az ünnepi bevásárlást. Húsvét hetében a hónap elejei fizetések és a szerdai akcióváltásnak köszönhetően erősebb élénkülés várható, de a forgalom vélhetően csütörtökön lesz a legerősebb, illetve a kétnapos zárvatartás miatt szombaton is erősebb forgalom várható a megszokottnál – fogalmazza meg az ünnepi bevásárlással kapcsolatos várakozásait a Lidl Magyarország, amely az ilyenkor népszerű termékekből széles, a lehető legjobb ár-érték arányú, minőségi kínálattal készül a vásárlói igények maximális kiszolgálására. – Kínálatunkban 18-féle sonka érhető el, melyek kg-os ára húsfajtától és kiszereléstől függően 1699 és 4999 között alakul, így például a füstölt főtt kötözött lapocka 1979 Ft/kg-os áron érhető el március 30-tól. A polcokon változatos elkészítési formákban mind a pulykából, mind a sertésből készült termékek elérhetőek. A méltán népszerű Hazánk Kincsei saját márkás és egyéb, magyar beszállítóktól érkező termékek nem csak a kiváló minőségre jelentenek garanciát, hanem a klasszikus hazai ízvilágra is.”
A Lidlnél bővül a húsvéti időszak másik közkedvelt termékcsoportja, a helyben sütött pékáruk kínálata is. „Az állandó termékkínálatban a 400 grammos vajas fonott kalács, a 225 grammos túrós-csokis cseppes kalács mellett az ünnephez közeledve a gyümölcsös, a vajas-mazsolás és a húsvéti sós kalács, valamint a sós minikalács is elérhető lesz. Ezen pékáruk ára ízesítéstől és kiszereléstől függően 119 Ft és 799 Ft között alakul majd.”
„A szezonális sonkák forgalma kimagasló, és az évről évre bővülő választéknak megfelelően minden vásárlói igénynek meg tudunk felelni – tájékoztat az Auchan áruházlánc. – Az állandó választékban megtalálható termékek, mint például a füstölt csülkök vagy tarják eladása akár a normál eladás három-négyszeresére is nőhet ebben az időszakban. Az élesztő, a sütőpor, a vanillincukor, a mák, a mazsola és a kókuszreszelék esetében két-háromszoros a termékszámeladás emelkedése, de a gyümölcskonzerv esetében is másfél-kétszeres növekedésről beszélhetünk.”
Az áruházlánctól megtudtuk: a liszt, a cukor és az olaj esetében a hatósági ár nagymértékben befolyásolta a keresletet tavaly, azonban normál körülmények között ezeknél a termékeknél is két-két és félszeres a növekedés. Az Auchan áruházlánc tájékoztatása alapján az áruellátás stabil, nem kell hiányra számítani egyetlen megszokott, népszerű húsvéti termék és alapanyag esetében sem.
Választ kerestünk arra is, hogy az áremelkedések milyen mértékben éreztetik hatásukat a tradicionális húsvéti termékek megvásárlásában. Csökkenhet-e a fogyasztás és a vásárolt árucikkek mennyisége, esetleg az olcsóbb termékek felé tolódhat-e el a kereslet.
„Biztosítjuk vásárlóink számára, hogy a legkedvezőbb árú, minőségi termékeket tudják megvenni áruházainkban – reagál az Auchan. – A sütési alapanyagok esetében minimális csökkenés tapasztalható a mennyiséget illetően, de ez valószínűleg normalizálódni fog húsvétig, mivel továbbra is kedvezőbb az otthoni sütés-főzés, mint ha készen kellene megvenni a termékeket. A megszokott, megbízható márkákhoz továbbra is hűek a vásárlók, ugyanakkor a saját márkás termékeink is egyre népszerűbbek. Tapasztalataink szerint vevőink többször látogatnak el áruházainkba, de egy alkalommal kevesebb terméket vásárolnak.”
A Lidl Magyarország hozzáteszi: az ünnep alkalmával a vásárlók gyakrabban válogatnak a magasabb minőségű és értékű termékek között is, így az áruházláncban kapható Deluxe saját márkás termékek széles kínálata ebben az időszakban érhető el.
Az áruházláncok a forgalommal és a vásárlók költésével kapcsolatos várakozásukról is nyilatkoztak. Az Auchantól kapott információk szerint a vásárlók átlagos költése ebben az időszakban akár 20-25%-kal is magasabb lehet a friss termékek esetében, míg a sütéshez kapcsolódó élelmiszerek forgalma a húsvét előtti 1-2 hétben akár 50-60%-kal is emelkedhet a megszokotthoz képest. A Lidl Magyarország az ünnepek kapcsán ugyancsak élénk forgalomra, két számjegyű növekedésre számít az előző év azonos időszakához képest.
Az ünnepi bevásárlást az üzletláncok igyekeznek kedvezményes vásárlási lehetőségekkel megkönnyíteni.
„Bizalomkártyás vásárlóink olyan kedvezményekkel találkozhatnak hétről hétre, amelyek kifejezetten a vásárlóerejük megvédését célozza, és a piacon elérhető, egyik legjobb és kiváló kedvezményekkel juthatnak a szezonális termékekhez – emeli ki az Auchan. – A húsvéti ünnepek alkalmával elérhető saját márkás választékunk kifejezetten alkalmas arra, hogy a hozzánk látogatók minden termékkör esetében találjanak olyan terméket, aminek megvásárlása pénztárcabarát.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.