Egyszerű csilis bab recept
Egyszerű csilis bab
Rakott karfiol (a klasszikus recept) recept
Rakott karfiol (a klasszikus recept)
Tápiókapuding erdei gyümölcsökkel  recept
Tápiókapuding erdei gyümölcsökkel
Mátrai borzaska recept
Mátrai borzaska
Mákos guba  recept
Mákos guba
Profiterol alaprecept recept
Profiterol alaprecept
Csörögefánk recept
Csörögefánk
Krémes spenótfőzelék recept
Krémes spenótfőzelék
Finomfőzelék recept
Finomfőzelék
Mézes-mustáros csirkemell recept
Mézes-mustáros csirkemell
Egyszerű rakott kel recept
Egyszerű rakott kel
A legjobb palacsintatészta recept
A legjobb palacsintatészta
Almás pite - a hagyományos recept recept
Almás pite - a hagyományos recept
Sárgaborsóleves füstölt hússal recept
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Gőzgombóc vaníliasodóval és mákkal recept
Gőzgombóc vaníliasodóval és mákkal
Kapros tökfőzelék virslivel recept
Kapros tökfőzelék virslivel
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük recept
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük
Minestrone recept
Minestrone
Egyszerű pizzatészta recept
Egyszerű pizzatészta
Töltött szalagos fánk (csokis, vaníliás, lekváros) recept
Töltött szalagos fánk (csokis, vaníliás, lekváros)
Érdekességek

Újít a Tesco – így próbálja csökkenteni a műanyagok használatát a zöldség-gyümölcs részlegen

A Tesco szupermarketlánc bejelentette, hogy a környezetvédelem jegyében lézerrel gravírozza az extra nagy méretű avokádók héját, ezzel csökkentve a műanyag matricák használatát és elősegítve a termékek könnyebb azonosíthatóságát.

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy az avokádók héján egy apró részt távolítanak el nagy teljesítményű lézerrel, ami egyfajta tetoválást hagy a gyümölcsön. Ez tartalmazza a gyümölcs méretét és fajtáját, segítve ezzel a vásárlókat és pénztárosokat – számolt be cikkében az Independent.

Az avokádót vastag héja alkalmassá teszi a lézeres kísérletre / Fotó: Shutterstock
Az avokádót vastag héja alkalmassá teszi a lézeres kísérletre / Fotó: Shutterstock

A Westfalia Fruit (ez a cég a Tesco fő avokádószállítója az Egyesült Királyságban) képviselője elmondta, hogy az avokádó tökéletes a lézeres kísérlethez a vastag héja miatt. A lézeres gravírozás nem befolyásolja az avokádó minőségét, eltarthatóságának idejét és természetesen az ízét sem. A Tesco évente közel 70 millió avokádót ad el, és az elmúlt évben 15%-os növekedés figyelhető meg a keresletben. A lézeres jelölési technológiát egyelőre csak az extra nagy avokádókon kezdik alkalmazni, mert ezeken a leginkább látható a tetoválás.

A Tesco ezen kívül is próbálkozik csomagolás-csökkentő megoldásokkal, például néhány esetben újrahasznosítható kartondobozba kerül az avokádó a műanyag tálca helyett.

A változásokat jelenleg 270 délkelet-angliai áruházban tesztelik, és pozitív visszajelzések esetén az egész országban bevezetik majd.

(Borítókép: Shutterstock)

Ajánljuk még:

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.