A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy az avokádók héján egy apró részt távolítanak el nagy teljesítményű lézerrel, ami egyfajta tetoválást hagy a gyümölcsön. Ez tartalmazza a gyümölcs méretét és fajtáját, segítve ezzel a vásárlókat és pénztárosokat – számolt be cikkében az Independent.
A Westfalia Fruit (ez a cég a Tesco fő avokádószállítója az Egyesült Királyságban) képviselője elmondta, hogy az avokádó tökéletes a lézeres kísérlethez a vastag héja miatt. A lézeres gravírozás nem befolyásolja az avokádó minőségét, eltarthatóságának idejét és természetesen az ízét sem. A Tesco évente közel 70 millió avokádót ad el, és az elmúlt évben 15%-os növekedés figyelhető meg a keresletben. A lézeres jelölési technológiát egyelőre csak az extra nagy avokádókon kezdik alkalmazni, mert ezeken a leginkább látható a tetoválás.
A Tesco ezen kívül is próbálkozik csomagolás-csökkentő megoldásokkal, például néhány esetben újrahasznosítható kartondobozba kerül az avokádó a műanyag tálca helyett.
A változásokat jelenleg 270 délkelet-angliai áruházban tesztelik, és pozitív visszajelzések esetén az egész országban bevezetik majd.
(Borítókép: Shutterstock)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.