Felelősen gondolkodó vállalatként a Lidl Magyarország számára kiemelten fontos, hogy hosszú távon járuljon hozzá a környezet megóvásához, ökoszisztémáink védelméhez csakúgy, mint a környezettudatosság növeléséhez. Ezen elköteleződés mentén, 2019-ben első alkalommal indította újtára a szülőket, gyermekeket és iskolákat is megszólító edukációs kampányát. Közösségi média felületein keresztül konyhai élelmiszerhulladék csökkentésben, komposztálásban és szelektív hulladékgyűjtésben osztott meg hasznos tippeket a vállalat, melyek közül az utolsó témakör volt a legnépszerűbb, ami közel 100 ezer emberhez jutott el.
Közel nyolcezren vettek részt az áruházlánc online kutatásában, amelyben környezeti nevelést érintő kérdésekben várt tapasztalatokat és véleményeket a Lidl. A felmérésben résztvevő szülők kétharmada (68%) szerint inkább a család feladata, hogy gyermekeik környezettudatos nevelést kapjanak, de ebben az iskolának is kiemelt szerepe van.
Ezt mutatja, hogy a válaszadók legnagyobb arányban (61%) a környezettudatos értékek képviseletét tartják az iskola legfontosabb feladatának, amit a kulturált, egészséges életre való nevelés (53%) és az alapműveltség megszerzése (48%) követ. Jó hír, hogy a magyar családok kétharmadában (67%) rendszeres beszédtéma a környezetvédelem, de csak minden második család lehetőségeibe fér bele, hogy környezetvédelemmel kapcsolatos szabadidős programot szervezzen.
Az általános iskolásokat Természet(esen) Szeretem! jeligével órarendtervezésre hívta az áruházlánc. A pályázatra 110 iskolából összesen 748 pályamunka érkezett, melyek közül a szakmai zsűri Nagy Kamilla Krisztina alkotását, a közönség pedig 450 szavazattal Lassu Barbara órarendtervét tartotta a legjobbnak. A díjazott munkánk alapján készül el az áruházlánc 2019/2020-as tanévre szóló órarendje, melyet a nyár folyamán ajándékként kapnak a gyermekek az ország minden Lidl áruházában. A nyertesek egy értékes tablettel és 30 000 forint értékű Lidl vásárlási utalvánnyal is gazdagabbak lettek.
Az általános iskolák számára Természetesen Nevelek! címmel hirdetett pályázatot a vállalat azzal a céllal, hogy a környezetvédelem témáját innovatív módon megközelítő pedagógiai megoldásokat ismerjen meg és a legjobbat értékes nyereménnyel díjazza. A színvonalas pályázati anyagok közül az Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola munkáját értékelte a legkiemelkedőbbnek a szakmai zsűri, melynek következtében 500 000 Ft értékű Lidl vásárlási utalvánnyal gazdagodott az intézmény.
„A Lidl Magyarország kiemelt figyelmet fordít a környezettudatos életmód népszerűsítésére. Örülünk, hogy már első alkalommal ilyen sok órarendterv érkezett a gyermekektől és hisszük, hogy a pályamunkák készítése is hozzájárult a szemléletformálásukhoz” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője. A nyertesek egy kampányzáró díjátadó alkalom keretében vették át nyereményeiket a Lidl Magyarország székházában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.