Kínai szezámmagos csirke
Finomfőzelék
Rigójancsi, ahogy mi szeretjük
Tárkonyos csirkeraguleves
Rakott zöldbab darált hússal
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük
Zsemlegombóc
Hagymás rostélyos
A legfinomabb sütőtökkrémleves
A legfinomabb sajtos-tejfölös lángos
Babgulyás
Káposztás tészta egyszerűen
Klasszikus császármorzsa baracklekvárral
Farsangi szalagos fánk
Tojásos nokedli fejes salátával
Klasszikus túrógombóc fahéjas tejföllel
Epres blondie
Dödölle - az eredeti recept
Csupacsokis brownie
Klasszikus stíriai metélt
Ajánló

Ez most nagyon meggy! Elkezdődött a meggyszezon

meggyszezon
Jó minőségű, finom, de az átlagnál kevesebb meggytermésre számítanak a gyümölcstermelők. A meggyfogyasztás ösztönzésére az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) elindította kampányát „Ez most nagyon meggy!” szlogennel. A promóció célja, hogy minél többen termelőktől vásároljanak meggyet, ezzel is segítve az ágazatot, valamint megismertesse a fogyasztókat a meggy pozitív élettani hatásaival. A meggy a nyár egyik hűsítő csemegéje, kiváló antioxidáns, természetes vírusölő, ráadásul sokféleképpen felhasználható.

Az idei évben a negatív időjárási hatások miatt várhatóan 60-70 ezer tonna meggy teremhet, a szezon a nagyszemű Érdi bőtermővel indult.

Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a magyar meggy a második legnagyobb mennyiségben termesztett gyümölcsünk: 3200 termelő, 4000 hektáron termeszti ezt a gyümölcsöt, amelynek 80 százalékát exportáljuk befőttként. Hazánkban az elmúlt időszakban nőtt a gyümölcsfogyasztás, viszont még mindig elmarad a 400 gramm/nap európai átlagtól. Hozzátette: egészségesebb magyar táplálkozási tradíciót tudunk ezzel a kampánnyal elősegíteni és a vásárlók a magyar termelőket tudják támogatni.

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte, az idei meggykampány arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy minél többen válasszák a piacokon és termelőktől vásárolt meggyet, ezzel is segítve az ágazatot. Magyarország Európa meggybefőtt-termelésében meghatározó export-szereplő, az évi 60-65 millió üveges befőtt gyártásával mintegy 60 százalékos piaci részesedést ér el az európai piacon, azonban az egy főre jutó hazai meggyfogyasztás nagyon alacsony. A nyári kampányban ezért 4 helyszínen fognak kóstoltatni, emellett életmódmagazinok online felületein receptekkel, valamint nyereményjátékkal is népszerűsítik a gyümölcsöt. Az őshonos gyümölcs minden fajtája gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban és antioxidánsokban. Vasat, kálciumot, káliumot és magnéziumot is tartalmaz. Erősíti az immunrendszer és az idegek működését, segíti az emésztést és kiváló regeneráló hatással is rendelkezik.

Bővebb információ itt: https://meggy.amc.hu/

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.