Sokan vannak, akiknek nem indulhat a napjuk egy csésze forró kávé nélkül, ám a pszichológusok most ennek a népszerű italnak a váratlan hatásaira hívják fel a figyelmet.
A Brit Pszichológiai Társaság még augusztus elején osztotta meg a véleményét a TikTokon a kávéról, miközben egy meglepő kutatás eredményeire hivatkozott.
„Tudta, hogy a vásárlás előtti kávéfogyasztás növelheti az impulzusvásárlást? Azok az emberek, akik egy eszpresszót fogyaszottak, mielőtt bementek egy boltba, 50 százalékkal több pénzt költöttek, mint azok, akik koffeinmentes kávét ittak. A koffeint fogyasztók arról számoltak be, hogy izgatottabbnak érezték magukat, márpedig az izgatottság hatására impulzívabbak is leszünk" – hívta fel a figyelmet a Brit Pszichológiai Társaság.
A szakemberek egy 2022-es tanulmányra hivatkoztak, amely során számos kísérletet végeztek azzal kapcsolatban, hogy a koffein hogyan befolyásolja a vásárlói magatartást. A kutatást több ország különböző üzleteiben végezték – vásárlás előtt a vevőknek 50 milliliternyi eszpresszót kellett meginniuk.
Figyelemre méltó, hogy már ennek a kis mennyiségnek az elfogyasztása is befolyásoja azt, hogy hány terméket vásárolunk és mennyit költünk az üzletben. Ráadásul a felmérés során a koffeint fogyasztók nagyobb valószínűséggel választották az élvezeti cikkeket. Ez a viselkedés a fokozott izgatottsággal magyarázható, amit a kávé stimuláló hatása okoz, és ehhez már 25-30 milligramm koffein elfogyasztása is elegendő. Tehát legközelebb érdemes átgondolni, hogy iszunk-e egy kávét vásárlás előtt.
Forrás: Mirror
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.