Az első 1810-ben megrendezett ünnepség egy müncheni polgár ötlete nyomán született. A városkapu előtt elterülő réten szervezett ünnepséget I. Lajos (akkor még trónörökös) és Terézia Sarolta Lujza szász–hildburghauseni német hercegnő házasságkötésének tiszteletére rendezték. A menyasszony után Terézia-mezőnek keresztelt (a németek által csak „Wiesn”-nek nevezett) réten került sor a lóversenyekkel gazdagított programra, ami olyan jól sikerült, hogy a királyi pár esküvőjét követő évben is megrendezték.
Annak érdekében, hogy ne csak céltalan ünneplés legyen az esemény, mezőgazdagsági vásárral kötötték egybe. A lovasversenyek az idők folyamán kikoptak a programból, ám az Oktoberfest ideje alatt a mai napig megrendezik a bajor mezőgazdagsági vásárt, igaz már csak háromévente.
Lajos idején a meghívottak száma 40.000 körül mozgott, míg 1997-ben 6,4 millió látogatót vonzott a kéthetes sörünnep, akik 5,5 millió liter sört ittak meg (nem számítva az alkoholmentes kiadásokat). 2007-ben közel 7 millió liter alkoholos sör fogyott. Összehasonlításképp, a fesztivál 100. születésnapján még „csak” 1.200000 liter sört ittak a vendégek. A legforgalmasabb Oktoberfest 1985-ben volt, ekkor több mint 7 millió látogató fordult meg az eseményen.
A fesztivált csak a háborúk és a kolerajárványok miatt vagy anyagi nehézségek esetén hagyták ki az elmúlt 200 évben. A mai napig 22 fesztivál maradt el ilyen okokból.
Az október közepére eső fesztivált - a barátságosabb időjárás reményében - az idők folyamán némileg előre hozták, így lehet az, hogy manapság már szeptember harmadik hetének végén kezdetét veszi. A fesztiválnak csak a mérete és az időpontja változott a két évszázad alatt, a helyszíne ma is az egykori mező, a Wiesn.
Az 1819-ben elhagyott lóversenyek helyét egy ideig egyfajta karneváli hangulat váltotta fel, libikókák, körhinták és sorsjegyárusok várták a Terézia-mezőre látogatókat. Aztán 1872-ben a városatyák engedélyével megjelentek a sört árusító szekerek a mezőn. Ennek a dátumnak van magyar vonatkozása, hiszen az első, a fesztiválon megjelenő sörfőzdék között ott volt a Dreher is. Ekkorra már a korábban egy napos mulatságból két hetes összefüggő fesztivállá hízott az Oktoberfest.
Az innivaló után 1881-ben a grillcsirke árusítására is rábólintott a müncheni vezetés, innentől kezdve már a maihoz hasonló hangulat és illat járta be a rétet. A teljes képhez már csak az 1896-ban felállított sörsátrak hiányoztak.
A fesztivált megnyitó felvonulást először 1887-ben rendezték meg. Az első hivatalos megnyitót pedig 1950-ben tartották, amikor a város polgármestere kezdte meg az első hordót az alábbi mondat kíséretében: „O''zapft van! ” (Ez megkoccintotta!) A mai napig 12 pisztolylövés mellett, a nyitónap közepén, pontban délben verik csapra az első hordót, amelyből a bajor miniszterelnök ihat elsőnek az 1892-ben bevezetett, azóta emblematikussá vált egyliteres üvegkorsóból.
Manapság 14 nagy sátor várja a látogatókat. A legnagyobb sörsátrat, a 12.000 ember befogadására alkalmas Bräurosl-t 1913-ban építették. Manapság 6300 emberre szabott sátorral van jelen a fesztiválon, immáron a harmadik generáció. A jelenleg felállított legnagyobb sörsátor nagyjából 7000 embernek képes egyszerre fedelet nyújtani. Ebben a Hofbräu-Festzelt sátorban a két hét alatt nagyjából 550.000 liter sör, 70.000 db félcsirke fogy el...
A csirke mellett még nagy tételben fogy a sertéshús, a sült oldalas, a bajor kolbász, a sült hal, aztán persze a sörhöz csúszik a perec, és a húsokhoz a sokféle káposzta, illetve az Obatzda, ami leginkább a mi körözöttünkhöz hasonló, vajjal kikevert sajtokból, fűszerezett készített krém.
2005 óta érvényben lévő szabályozásnak megfelelően a sátrakban este 6-ig csak csendesebb zenét játszhatnak. A legtöbb sátorban hagyományos fúvószene szól - a sörözni vágyok hangulatát fokozandó.
Bár elsődlegesen Münchenben zajlik a sörünnep, de a környező városok is gazdag programmal és helyi sörökkel várják az odalátogatókat. Idén a 200. évforduló örömére újra lesz lóverseny az Oktoberfest programjában, és mezőgazdasági vásárt is tartanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.