A harmadik alkalommal meghirdetett Fenntarthatóság Szimbóluma pályázatra a Procter&Gamble a hajápolási termékeire kifejlesztett újratölthető rendszerével (alumínium palack és utántöltő tasak) nevezett, és a termék/szolgáltatás kategóriában elnyerte a fenntarthatósági szakmai díjat. A vállalat termékéletciklus-kutatásai (LCA) alapján a termék ökológiai lábnyomának legnagyobb része a fogyasztói használatból származik, ezért célul tűzték ki, hogy új csomagolási rendszerükkel elősegítsék a fenntartható fogyasztást.
A Business Days 2022 konferencia fenntarthatósági kerekasztal-beszélgetésén Gabriel Makki, a vállalat Közép-Európai értékesítési igazgatója országos kereskedőhálózatok és beszállítók vezetőivel többek között műanyagcsökkentésről, energiatakarékosságról, hulladékkörforgásról beszélgetett, és elsőként itt jelentette be a P&G legfrissebb innovációit.
A vállalat legújabb fejlesztése, az Ariel mosókapszulák új ECOCLIC® kartondoboza egy áttörő csomagolási innováció, amely teljes mértékben újrahasznosítható, FSC tanúsítvánnyal rendelkezik, és minimum 70%-ban újrahasznosított rostokat tartalmaz. A kartondobozos Ariel PODS 2022 szeptemberétől elérhető a magyarországi boltok polcain is.
„Az új ECOCLIC® kartondoboz bevezetésével 6500 tonna műanyagot takarítunk meg évente Európában” - mondta el Makki. „A csomagoláson túl tudjuk, hogy a mosás szénlábnyomának közel 60%-a felhasználói fázisból származik, főként a víz melegítéséből. A COOLCLEANTM technológiával ellátott Ariel PODS kapszulák új formulája kiemelkedő teljesítményt nyújt hidegebb mosáskor is, a csökkentett hőmérsékleten történő mosással pedig kevesebb áramot fogyasztunk, ami nemcsak alacsonyabb karbonlábnyomot jelent, de kisebb a villanyszámlát is.”
Az A.I.S.E. (International Association for Soaps, Detergents and Maintenance Products) legutóbbi európai felmérése1 alapján a háztartások átlagos mosási hőmérséklete 42,4 fok, és a mosásoknak kevesebb, mint egyharmadát (28%-át) végzik 30 fok alatt, ezért a vállalat kiemelt küldetése, hogy ezen szokásokon változtasson, és a hidegmosás használatára ösztönözze a fogyasztókat. A doboz tervezése során a vállalat fogyatékkal élő fogyasztókkal is együttműködött, és két új funkciót épített be a csomagolásba. A doboz tetején tapintható logó található, a NaviLens QR-kód pedig a telefonos alkalmazás segítségével a termék hangos leírását olvassa be, így a látássérültek tájékoztatásához nyújt segítséget.
A P&G Beauty friss felmérése szerint a fogyasztók 75%-a szeretne több újrahasznosított anyagból készült csomagolású szépségápolási terméket vásárolni, 65%-uk pedig próbál teljesen műanyagmentes csomagolást választani. A vásárlói igényeket figyelembe véve a vállalat idén nyáron papíralapú csomagolású szilárd sampont dobott piacra hajápolási márkáin.
A júniusi Reuters Responsible Business Summiton bemutatott új Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie termékek két 250 ml-es folyadékpalacknak megfelelő mennyiségű szilárd sampont és kondicionálót kínálnak, amelyek újrahasznosítható, FSC-tanúsítvánnyal rendelkező papírcsomagolásban kaphatók.
Az újrahasznosított műanyag növekvő újrafelhasználásával, az alumínium utántöltő csomagolási rendszerrel, valamint a most bevezetett szilárd hajápolók piacra kerülésével a vállalat tovább csökkenti a szűz műanyagok felhasználását, 2021 óta 50%-kal kevesebbet használt fel, ez 300 millió szűz műanyag palacknak felel meg, 2030-ig pedig célul tűzte ki, hogy 100%-ban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható csomagolást kínál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.