Aranygaluska vaníliasodóval  recept
Aranygaluska vaníliasodóval
Lencsegolyók sütőtökpürével recept
Lencsegolyók sütőtökpürével
Klasszikus csülök pékné módra recept
Klasszikus csülök pékné módra
Holstein szelet recept
Holstein szelet
Őszi minestrone leves recept
Őszi minestrone leves
Mátrai borzaska recept
Mátrai borzaska
A legfinomabb sárgaborsó-főzelék recept
A legfinomabb sárgaborsó-főzelék
Apfelstrudel, az osztrák, húzott almás rétes recept
Apfelstrudel, az osztrák, húzott almás rétes
Szilvalekváros tepertős papucs recept
Szilvalekváros tepertős papucs
Francia hagymaleves sajtos pirítóssal recept
Francia hagymaleves sajtos pirítóssal
Káposztás tészta egyszerűen recept
Káposztás tészta egyszerűen
Tartármártás házi majonézből recept
Tartármártás házi majonézből
Fahéjas tekercs (cinnabon) recept
Fahéjas tekercs (cinnabon)
Almás pite - a hagyományos recept recept
Almás pite - a hagyományos recept
Pincepörkölt csülökből és lapockából recept
Pincepörkölt csülökből és lapockából
Csikós tokány recept
Csikós tokány
Puncstorta  recept
Puncstorta
Almás álom, ahogy Gáspár Bea készíti recept
Almás álom, ahogy Gáspár Bea készíti
Csokis muffin  recept
Csokis muffin
15 perces banános palacsinta recept
15 perces banános palacsinta
Érdekességek

Betétdíjas palackokra váltott a Szentkirályi, az ásványvíz és a Pepsi is érintett

Mivel itthon a Pepsit is a Szentkirályi palackozza, a kólának is újfajta csomagolása lett /Fotó: Shutterstock
A gyártók júliusig kaptak haladékot, hogy lecseréljék az italcsomagolásokat, így ezután már semmi akadálya nem lehet annak, hogy minden műanyag palackot visszaváltsanak a vásárlók a kötelező üvegvisszaváltás során.

A kötelező üvegvisszaváltás idén januárban indult, de az első hónapokban még alig lehetett találni a boltok polcain olyan terméket, melyen a visszaválthatóságot jelző kis embléma is szerepelt. A gyártók csak lassan tudtak átállni, ezért júliusig kaptak haladékot, hogy lecseréljék a termékeik csomagolását, melyek immár betétdíjassá váltak.

Vigyél vissza! Ez a logó szerepel a visszaváltható csomagolásokon /Fotó: Lidl
Vigyél vissza! Ez a logó szerepel a visszaváltható csomagolásokon /Fotó: Lidl

A visszaváltási rendszer lényege, hogy ösztönözzék a vásárlókat, hogy ne dobják el az egyutas, műanyag palackokat, hanem segítsék a célzott újrahasznosítást azzal, hogy visszaviszik azokat az élelmiszerboltokban felállított MOHU-automatákba. Mivel betétdíjas palackokról van szó, így növekedni fog a termékek ára, de visszaváltás után minden vevő visszakapja az 50 forintos betétdíjat.

Már a boltok polcain a Szentkirályi visszaváltható, betétdíjas csomagolása

A Szentkirályi az elsők között kezdte meg a DRS (Deposit Return System), vagyis a kötelező visszaváltási rendszer szerinti italcsomagolások gyártását és értékesítését, és már jóval a júliusi határidő előtt, április végén-május elején megkezdte a betétdíjas csomagolással készült termékei kiszállítását a boltokba.

Nemcsak az ásványvizet érinti a változás

A Szentkirályi az ásványvizek mellett olyan nemzetközi italmárkák termékeit is palackozza mint a Pepsi, és az amerikai cégóriáshoz tartozó Mirinda, 7Up és Mountain Dew, így ezek csomagolását is érinti a változás.

Mivel itthon a Pepsit is a Szentkirályi palackozza, a kólának is újfajta csomagolása lett /Fotó: Shutterstock
Mivel itthon a Pepsit is a Szentkirályi palackozza, a kólának is újfajta csomagolása lett /Fotó: Shutterstock

Nemzetközi egyeztetésre is szükség volt

Bonyolult folyamat lecserélni egy termék csomagolását, ez derül ki a Szentkirályi Agroképhez eljuttatott közleményéből is. Mint írják, a vállalat 2023 év elején megkezdte a felkészülést a betétdíjas rendszerre való átállásra, a szükséges változtatások végrehajtása azonban csak a jogszabály megjelenését követően, tavaly október közepén kezdődhetett el.

Nemcsak a belső rendszereket és munkafolyamatokat kellett átalakítani, hanem a kereskedelmi partnerekkel is meg kellett egyezni logisztikai és pénzügyi elszámolási kérdésekben. Emellett több száz termék csomagolását – a 0,1 liternél nagyobb, de 3 liternél kisebb PET-palackokat, alumínium dobozokat és üvegeket – kellett újratervezni a követelményeknek megfelelően.

A Szentkirályi Magyarország számos nemzetközi terméket is forgalmaz (amilyen a Pepsi, a 7Up vagy a Schweppes is), amelyek csomagolásainak megváltoztatásához ráadásul elengedhetetlen volt a különböző országok gyáraival történő egyeztetés is. Minden egyes új termékcsomagolást regisztrálni kellett a MOHU rendszerében is és ellenőrizni, hogy azokat valóban megfelelően elfogadják majd a visszaváltó automaták.

"Rengeteg munkát jelent a vállalatunknak a kötelező visszaváltás bevezetése, de ezt nem érezzük tehernek, hiszen az új rendszer célja egybecseng vállalatcsoportunk fenntarthatósági törekvéseivel. Büszkék vagyunk rá, hogy gyártóként az elsők között lehetünk Magyarországon, akik már most több olyan termékekkel vagyunk jelen a piacon – mint például a Szentkirályi Extra Dús, illetve Egy Csepp Gyümölcs ásványvizek –, amelyek csomagolása megfelel a DRS kritériumainak."

"Arra bíztatnék minden vásárlót, hogy figyelje a termékek csomagolását és váltsa vissza azokat a palackokat, amiken már megtalálható az 50 forintos visszaváltási díjat jelző ikon" – mondta Buzási Dániel, a Szentkirályi Magyarország ügyvezetője.

Borítókép: Shutterstock

Ajánljuk még:

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.