Kijevi csirkemell rizibizivel  recept
Kijevi csirkemell rizibizivel
Elronthatatlan kocsonya  recept
Elronthatatlan kocsonya
Mátrai borzaska recept
Mátrai borzaska
Holstein szelet recept
Holstein szelet
Klasszikus linzer recept recept
Klasszikus linzer recept
Túróval töltött zsemle recept
Túróval töltött zsemle
Máglyarakás kalácsból recept
Máglyarakás kalácsból
Mákos guba  recept
Mákos guba
Paradicsomos lencseleves recept
Paradicsomos lencseleves
Csokis muffin  recept
Csokis muffin
Klasszikus stíriai metélt  recept
Klasszikus stíriai metélt
Amerikai káposztasaláta (Coleslaw) recept
Amerikai káposztasaláta (Coleslaw)
Spenótfőzelék fokhagymásan recept
Spenótfőzelék fokhagymásan
Mézes-mustáros csirkemell recept
Mézes-mustáros csirkemell
Retró kókuszkocka recept
Retró kókuszkocka
Tartármártás házi majonézből recept
Tartármártás házi majonézből
Hagyományos tejes kifli  recept
Hagyományos tejes kifli
Sárgaborsóleves füstölt hússal recept
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Hagymás rostélyos  recept
Hagymás rostélyos
Mézes krémes  recept
Mézes krémes
A gyártók júliusig kaptak haladékot, hogy lecseréljék az italcsomagolásokat, így ezután már semmi akadálya nem lehet annak, hogy minden műanyag palackot visszaváltsanak a vásárlók a kötelező üvegvisszaváltás során.

A kötelező üvegvisszaváltás idén januárban indult, de az első hónapokban még alig lehetett találni a boltok polcain olyan terméket, melyen a visszaválthatóságot jelző kis embléma is szerepelt. A gyártók csak lassan tudtak átállni, ezért júliusig kaptak haladékot, hogy lecseréljék a termékeik csomagolását, melyek immár betétdíjassá váltak.

Vigyél vissza! Ez a logó szerepel a visszaváltható csomagolásokon /Fotó: Lidl
Vigyél vissza! Ez a logó szerepel a visszaváltható csomagolásokon /Fotó: Lidl

A visszaváltási rendszer lényege, hogy ösztönözzék a vásárlókat, hogy ne dobják el az egyutas, műanyag palackokat, hanem segítsék a célzott újrahasznosítást azzal, hogy visszaviszik azokat az élelmiszerboltokban felállított MOHU-automatákba. Mivel betétdíjas palackokról van szó, így növekedni fog a termékek ára, de visszaváltás után minden vevő visszakapja az 50 forintos betétdíjat.

Már a boltok polcain a Szentkirályi visszaváltható, betétdíjas csomagolása

A Szentkirályi az elsők között kezdte meg a DRS (Deposit Return System), vagyis a kötelező visszaváltási rendszer szerinti italcsomagolások gyártását és értékesítését, és már jóval a júliusi határidő előtt, április végén-május elején megkezdte a betétdíjas csomagolással készült termékei kiszállítását a boltokba.

Nemcsak az ásványvizet érinti a változás

A Szentkirályi az ásványvizek mellett olyan nemzetközi italmárkák termékeit is palackozza mint a Pepsi, és az amerikai cégóriáshoz tartozó Mirinda, 7Up és Mountain Dew, így ezek csomagolását is érinti a változás.

Mivel itthon a Pepsit is a Szentkirályi palackozza, a kólának is újfajta csomagolása lett /Fotó: Shutterstock
Mivel itthon a Pepsit is a Szentkirályi palackozza, a kólának is újfajta csomagolása lett /Fotó: Shutterstock

Nemzetközi egyeztetésre is szükség volt

Bonyolult folyamat lecserélni egy termék csomagolását, ez derül ki a Szentkirályi Agroképhez eljuttatott közleményéből is. Mint írják, a vállalat 2023 év elején megkezdte a felkészülést a betétdíjas rendszerre való átállásra, a szükséges változtatások végrehajtása azonban csak a jogszabály megjelenését követően, tavaly október közepén kezdődhetett el.

Nemcsak a belső rendszereket és munkafolyamatokat kellett átalakítani, hanem a kereskedelmi partnerekkel is meg kellett egyezni logisztikai és pénzügyi elszámolási kérdésekben. Emellett több száz termék csomagolását – a 0,1 liternél nagyobb, de 3 liternél kisebb PET-palackokat, alumínium dobozokat és üvegeket – kellett újratervezni a követelményeknek megfelelően.

A Szentkirályi Magyarország számos nemzetközi terméket is forgalmaz (amilyen a Pepsi, a 7Up vagy a Schweppes is), amelyek csomagolásainak megváltoztatásához ráadásul elengedhetetlen volt a különböző országok gyáraival történő egyeztetés is. Minden egyes új termékcsomagolást regisztrálni kellett a MOHU rendszerében is és ellenőrizni, hogy azokat valóban megfelelően elfogadják majd a visszaváltó automaták.

"Rengeteg munkát jelent a vállalatunknak a kötelező visszaváltás bevezetése, de ezt nem érezzük tehernek, hiszen az új rendszer célja egybecseng vállalatcsoportunk fenntarthatósági törekvéseivel. Büszkék vagyunk rá, hogy gyártóként az elsők között lehetünk Magyarországon, akik már most több olyan termékekkel vagyunk jelen a piacon – mint például a Szentkirályi Extra Dús, illetve Egy Csepp Gyümölcs ásványvizek –, amelyek csomagolása megfelel a DRS kritériumainak."

"Arra bíztatnék minden vásárlót, hogy figyelje a termékek csomagolását és váltsa vissza azokat a palackokat, amiken már megtalálható az 50 forintos visszaváltási díjat jelző ikon" – mondta Buzási Dániel, a Szentkirályi Magyarország ügyvezetője.

Borítókép: Shutterstock

Ajánljuk még:

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.