A vásárlók egyre tudatosabbak: nemcsak csökken a szemétbe kerülő élelmiszer mennyisége, de a szelektív hulladékgyűjtés már napi szintű gyakorlat lett és egyre népszerűbbek a csomagolásmentes boltok is. Egyre több üzletlánc dönt úgy, hogy megújítja a termékei csomagolását, eltüntetik például a tejfölökről a műanyag kupakokat vagy csökkentik a csomagolások során felhasznált műanyag mennyiségét.
A Tesco nemrég drasztikus lépésre szánta el magát, és kifejlesztettek egy olyan alufóliatekercset, melyhez nem kell legyártani a középső, kemény kartongurigát. Az új módszer szerint készített alufóliatekercsnek hála éves szinten megspórolnak 330 tonna kartont, azaz nagyjából évi 12,5 millió kartongurigával kevesebb kerül forgalomba és így a szemétbe.
A guriga nélkül a termék csak magát az alufóliát tartalmazza, amelyet egy speciális gép segítségével, önmagára tekernek fel – olvasható a Grocery Gazette cikkében. Az új, "tubeless", azaz guriga nélküli alufóliát először az Egyesült Királyságban tesztelik, ha viszont beválik, akkor vélhetően világszerte megjelenik majd a Tesco üzletek polcain.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.