Nem véletlen, hogy sokan az áruházláncok sajátmárkás termékei mellett tették le a voksukat, ugyanis ezeknek ma már nem csupán az ára megfizethető, de a kiváló minőség is épp annyira elvárás, mint a nagy márkáknál. Ez nem csoda, hiszen az adott áruházlánc a nevét adja hozzájuk.
De akkor mégis mitől ennyivel kedvezőbb a sajátmárkás termékek ára? Tulajdonképpen azért, mert így számos járulékos költség megspórolható, így például a marketing- és reklámköltség, hiszen a nevet biztosító áruházlánc egyben biztos felvásárló is. A kiszámíthatóság nagyon fontos tényező abban, hogy az árakat kedvező szinten tudják tartani. Könnyebben tervezhető például a volumen vagy a kapacitás, de számos előnye van a sajátmárkás termékek gyártásának mind megrendelői, mind pedig gyártói oldalról. Ráadásul az áruházláncok ezekkel a termékekkel nagyon gyorsan és pontosan tudnak reagálni a vásárlók igényeire. Nem véletlen, hogy a kiváló ár-érték arány miatt az Auchan Magyarország felmérése szerint a sajátmárkások forgalma 35,7%-kal nőtt náluk tavaly az előző évhez képest. Az élelmiszerek közül a tejtermékeknél figyelhető meg a legnagyobb növekedés, emellett kiemelkedő még a sajátmárkás állateledelek, illetve a babaápolási termékek, a háztartási papíráru és a tisztálkodási szerek értékesítése is.
Az áruházlánc egyébként közel 7000 sajátmárkás élelmiszert árul. Közel 200 hazai gyártóval működik együtt és 2000 körüli a hazai fejlesztésű sajátmárkás termékeinek a száma.
A kedvező ár mellett az egyik legnagyobb előnye a sajátmárkás termékeknek, hogy nagyon gyorsan lekövetik a fogyasztói igényeket. Az Auchan egyszerre kedvez az árérzékenyebb vásárlóinak, valamint azoknak is, akik a prémium minőséget keresik. Ez alapján különböző (ár)kategóriákat állítottak fel: az Auchan Tipp termékcsalád a legkedvezőbb árú, az Auchan Kedvenc garantálja a kiváló ár-érték arányt, az Auchan Collection pedig a prémium minőséget. Az élelmiszereken kívül almárkákkal is találkozhatunk, a textiláruknál Inextenso by Auchan, a lakásfelszerelésnél Actuel by Auchan, az elektronikai termékeknél Qilive by Auchan, az illatszereknél pedig Cosmia néven találhatjuk meg a sajátmárkás termékeket.
Auchan Tipp: a legkedvezőbb árú sajátmárkás termékcsalád, ami széles választékban kínál olcsóbb élelmiszereket. Auchan Kedvenc: ezt a kategóriát azoknak találták ki, akik igazán tudatosan vásárolnak, tehát ésszerű áron szeretnének kiváló minőségű termékeket vásárolni. Az áruházlánc nagyon fontosnak tartja a vásárlói visszajelzéseket, amik alapján folyamatosan alakítják és gazdagítják a termékkínálatot. Az Auchan Kedvenc termékekkel átgondoltan lehet feltölteni a háztartást, legyen szó a hűtőszekrényről, a takarítószerekről vagy a fürdőszobapolcról, de a mindennapokhoz szükséges barkács vagy papír-írószer termékekből is érdemes a kategóriát jelölő piros madárral fémjelzetteket választani. Auchan Collection: ez a termékcsalád azoknak szól, akik kifejezetten a prémium minőséget keresik, amivel megfizethető áron lehet egy csöppnyi luxust csempészni a hétköznapokba. Ezt tükrözi ennek a termékkörnek az elegáns fekete-arany csomagolása is.
Az Auchan saját programja, a „Gazdától az asztalig” tulajdonképpen a minőség garanciája. Ez nem csak az áruházlánc személyes kapcsolatát jelenti a termelőkkel, hanem azt is, hogy a termék a termőföldről egyenesen az áruházakba érkezik. Ez a termékkör olyan értékeket képvisel, mint például, hogy a termék tudatos mezőgazdasági megoldásból származik, előállításánál környezetkímélő módszereket alkalmaznak, és sok esetben nem szintetikus kémiai, hanem biológiai növényvédelmet használnak. Fontos, hogy milyen módon zajlik az állatok takarmányozása, akik a tejet, tojást vagy a húst adják. A Gazdától az asztalig programban a termék teljes előállítási folyamatát szigorúan ellenőrzik a vetőmagtól a késztermékig. A termékek csakis szigorú laboratóriumi vizsgálatok elvégzését követően kerülhetnek ki a polcra, de csak miután átment egy kb. 50 tételből álló kritériumrendszeren. Az ellenőrzési folyamat utolsó lépése az egyik legfontosabb a folyamatban: a vásárlók tesztelhetik a termékeket, majd visszajelzést adhatnak az Auchan budaörsi központjának tesztkonyháján – ez pedig fontos különbség a klasszikus ipari előállításhoz képest. Fontos a GMO-mentesség, a biológiai növényvédelem és nem utolsó sorban a bolygónk erőforrásainak felelős felhasználása, valamint élőhelyünk védelme is. Az Auchan egyébként tervei szerint 2025-re valamennyi sajátmárkás termékét 100%-ban újrahasznosított csomagolásban kínálja majd.
Ha tehát sajátmárkás termékek mellett tesszük le a voksunkat, akkor nem csupán kedvező áron varázsolhatunk kiváló fogásokat az asztalunkra, de még a környezetünknek is jót teszünk vele.
A sajátmárkás termékek kínálatának jelentős része az Auchan online áruházában is megtalálható.
(X)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.