A SPAR Magyarország július hónap első napjától elindította a Műanyagmentes Július kampányát, az ezzel kapcsolatos ösztönző üzeneteit pedig az üzletlánc honlapján, áruházi plakátokon, közösségi médiafelületeken, szórólapokon, és a MySPAR applikációban hirdeti. A kiskereskedelmi üzletlánc a vásárlóin túl a cég 14 ezer munkatársát is megszólítja különféle fenntarthatóságot ösztönző tanácsokkal, tippekkel – írja az Origo.
A tervezés a legfontosabb, ugyanis a fogyasztói szokásaink átgondolásával, még tudatosabb vásárlással, újrahasznosítható eszközöz használatával többet tehetünk a konyhában környezetünkért, mint azt gondolnánk. Kezdetnek már az is egy kiváló lépés, ha mellőzzük a műanyag tányérok, poharak és evőeszközök használatát a grillezések vagy bográcsozások alkalmával.
További hasznos tippeket egyébként a SPAR Magyarország közösségi oldalán is olvashatunk, ahol július 4-11 között egy nyereményjáték is várja az érdeklődőket. Érdemes legalább egy pillantást vetni rá, hiszen 10 darab 20 ezer forintos nyereménykártya talál gazdára a játékosok között.
A kampány részeként a SPAR felhívja a figyelmet az új országos visszaváltási rendszerre, amelynek keretében visszaválthatjuk a Magyarországon forgalomba kerülő betétdíjas fém, műanyag és üveg italcsomagolásokat maximum 3 literes kiszerelésig. Plusz egy tipp: az eldobható palack helyett használjunk inkább saját kulacsot!
A gyümölcsfogyasztás azon túl, hogy jótékony hatással van szervezetünkre, az ökológiai lábnyomunkat is csökkenthetjük vele. Ne használjunk a vásárlás során műanyag zacskókat, helyette inkább újrahasznosítható, könnyen tisztítható zöldség-gyümölcs tasakokat válasszunk. Ha nincs ilyen kéznél, a SPAR üzleteiben hozzájuthatunk 99 forintos áron, ami később számtalan alkalommal tehet még jó szolgálatot a vásárlások során. Ráadásul még az ugyancsak újrahasználható pékség zsákokba is tehetjük a zöldségeket vagy a gyümölcsöket. Legyen nálunk mindig újrahasznosított, többször használatos bevásárlótáska!
(X)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.