Klasszikus grízgaluska leves
Klasszikus kuglóf
Babgulyás
Klasszikus császármorzsa baracklekvárral
Kapros tökfőzelék virslivel
Hagymás rostélyos
Gőzgombóc vaníliasodóval és mákkal
Mézes-mustáros csirkemell
A legfinomabb sütőtökkrémleves
Dödölle - az eredeti recept
Kijevi csirkemell rizibizivel
Farsangi szalagos fánk
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük
Klasszikus túrógombóc fahéjas tejföllel
Kínai szezámmagos csirke
Vadas marha
Rakott zöldbab darált hússal
Tárkonyos csirkeraguleves
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Csupacsokis brownie
Borok

Megújult a Mátrai borvidék arculata

Szeptember 23-án, a Budapesti Borfesztivál keretein belül debütál a hazai borkedvelők előtt a megújult Mátrai borvidék. A 11 hegyközségi település összefogásával létrejött átalakulás célja a helyi bortermelők fiatalos, közösségi szellemiségével újrapozícionálni és széleskörűen bemutatni mind a vidék, mind a vidék által kínált borok sokszínűségét. A megújult szellemiség jegyében hamarosan bemutatják a borvidék új, fiatalos közösségi borát.

Lényeges átalakuláson mentek keresztül az elmúlt években a Mátrai borvidék borászatai, amelynek egyik alappillére a nemzedékváltás volt. Ma a vidék termelőinek 60 százalékát másod- és harmadgenerációs borászok alkotják – nem véletlenül hivatkozik Kovács Zita, a Mátrai Hegyközségi Tanács elnöke a „legfiatalosabb borvidékként” a Magyarország 22 bortermelő vidéke közül a második legnagyobbként ismertre.

A fiatalos mentalitás ideális alapot jelent a környék innovációinak, amelynek fő célja a borvidék közösségének erősítése.

”Az új Mátrai borvidéki stratégia fontos célja, hogy a borvidék minden szereplője megtalálja a helyét a programban” – nyilatkozta Horkay András borszakértő, a Cewi alapítója, aki tanácsadóként vett részt a projektben. A szakember szerint elengedhetetlen, hogy mindenki egyaránt magáénak érezhesse a közösségi elképzelést, a kisebb családi, kézműves pincészetektől a közepes és nagyobb, ismertebbekig, a konvencionális borászatoktól a természethű, bio szemléletűekig.

Az összefogás során megálmodott közös víziók jegyében kidolgozott stratégia első lépése az újragondolt, egységes borvidéki arculat. A modern, friss, minimalista stílus mellett az új dizájn kialakításában a hagyomány és a mátrai értékek közvetítése is fontos szempont volt. A logó és a teljes arculat központi szimbóluma az őz és a mögötte húzódó hegység, színvilága pedig a mátrai hegyvidék árnyalatait és textúráit tükrözi.

„Az arculatnak egy friss, és modern irányvonalat adtunk amellett, hogy a hagyomány és a mátrai értékek is megjelennek benne. A minimailista stílus mellett a Mátrára jellemző természetközeli színeket, textúrákat is beemeltük. A logót a „Hegyek. Borok. Közösség.” szlogen egészíti ki, ami röviden, tömören jellemzi a mátrai borvidék hangulatát és a hosszú évek óta tudással, szeretettel, és lelkesedéssel működő borászatok összefogását ”- mondta el Szabó Orsolya a Progressive Reklámügynökség szakembere, akik a komplett tervezési folyamatot véghezvitték.

A négyévszakos borvidék változatos tájakkal, szabadidős tevékenységekkel és színes borkultúrával szándékozik megmutatni magát a térképen – ezt sűríti magába az új Hegyek. Borok. Közösség. szlogen is.

A megújult arculattal és a mátrai borok újraértelmezett változatosságával a közönség elsőként a Budapest Borfesztiválon találkozhat szeptember 23-án.

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.