Lényeges átalakuláson mentek keresztül az elmúlt években a Mátrai borvidék borászatai, amelynek egyik alappillére a nemzedékváltás volt. Ma a vidék termelőinek 60 százalékát másod- és harmadgenerációs borászok alkotják – nem véletlenül hivatkozik Kovács Zita, a Mátrai Hegyközségi Tanács elnöke a „legfiatalosabb borvidékként” a Magyarország 22 bortermelő vidéke közül a második legnagyobbként ismertre.
A fiatalos mentalitás ideális alapot jelent a környék innovációinak, amelynek fő célja a borvidék közösségének erősítése.
”Az új Mátrai borvidéki stratégia fontos célja, hogy a borvidék minden szereplője megtalálja a helyét a programban” – nyilatkozta Horkay András borszakértő, a Cewi alapítója, aki tanácsadóként vett részt a projektben. A szakember szerint elengedhetetlen, hogy mindenki egyaránt magáénak érezhesse a közösségi elképzelést, a kisebb családi, kézműves pincészetektől a közepes és nagyobb, ismertebbekig, a konvencionális borászatoktól a természethű, bio szemléletűekig.
Az összefogás során megálmodott közös víziók jegyében kidolgozott stratégia első lépése az újragondolt, egységes borvidéki arculat. A modern, friss, minimalista stílus mellett az új dizájn kialakításában a hagyomány és a mátrai értékek közvetítése is fontos szempont volt. A logó és a teljes arculat központi szimbóluma az őz és a mögötte húzódó hegység, színvilága pedig a mátrai hegyvidék árnyalatait és textúráit tükrözi.
„Az arculatnak egy friss, és modern irányvonalat adtunk amellett, hogy a hagyomány és a mátrai értékek is megjelennek benne. A minimailista stílus mellett a Mátrára jellemző természetközeli színeket, textúrákat is beemeltük. A logót a „Hegyek. Borok. Közösség.” szlogen egészíti ki, ami röviden, tömören jellemzi a mátrai borvidék hangulatát és a hosszú évek óta tudással, szeretettel, és lelkesedéssel működő borászatok összefogását ”- mondta el Szabó Orsolya a Progressive Reklámügynökség szakembere, akik a komplett tervezési folyamatot véghezvitték.
A négyévszakos borvidék változatos tájakkal, szabadidős tevékenységekkel és színes borkultúrával szándékozik megmutatni magát a térképen – ezt sűríti magába az új Hegyek. Borok. Közösség. szlogen is.
A megújult arculattal és a mátrai borok újraértelmezett változatosságával a közönség elsőként a Budapest Borfesztiválon találkozhat szeptember 23-án.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.