Már nem kell sokat várni, hogy megnyíljon a Primark első magyarországi boltja Budapesten. Az alacsony árak és a hatalmas kínálat miatt vonzó üzletlánc cégpolitikája nyitott könyv, honlapukon ugyanis minden információt megtalálunk. Így arra is választ kapunk, miért tudják jóval a piaci ár alatt kínálni termékeiket.
Sokak feltételezése szerint a megkérdőjelezhető minőség miatt vagy kényszermunkások alkalmazásával spórol a cég, de a Primark egyértelmű állásfoglalása szerint nem a dolgozók bére határozza meg, hogy milyen áron kínálják a termékeiket. Sőt, kifejezetten nagy figyelmet fordítanak a munkavállalóik jó- és jóllétére egyaránt. A spórolást ehelyett többféle stratégia teszi lehetővé.
A Primarknak nincs saját gyára, szerződött partnereik vannak, akiket nagyon szigorú szabályok betartására köteleznek. A kiszervezettség miatt máris kevesebb kiadással kell számolniuk.
A cég minimális összeget fordít marketingtevékenységre. Helyette a széles körű ismertségüket és hírnevüket használják ki, aminek kifejezetten kedvez a modern kori társadalom. A közösségi médiás posztok ugyanis gyorsabban terjednek és több emberhez képesek eljuttatni a cég jó nevét, mint bármilyen más reklám. Ezzel milliókat takarítanak meg.
Végül a szállítás és a ruhákhoz adott kiegészítők, úgymint vállfa és csomagolóanyag költségein is spórolnak, valamint a fenntarthatóbb divat szemléletmódot követve ritkábban adnak ki új termékeket, vagyis a gyártási költségeik alacsonyabbak.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.