Az eddigi 200 gramm helyett csak 175 grammot tesznek a zacskóba a színes gumicukorból, az ár azonban marad a régi, 0,99 euró. Ez azt jelenti, hogy a német gumimacifogyasztó 12,5%-os drágulással szembesül - írja a Világgazdaság. Minderre pont száz évvel azután kerül sor, hogy feltalálták a világhírnévre szert tett színes édességet.
A világjárvány és az orosz-ukrán háború miatt az élelmiszeripari cégek költségei soha nem látott ütemben szöktek fel. Ez arra ösztönzi őket, hogy vagy áremeléssel, vagy az egységnyi eladott termék mennyiségének zsugorításával ellensúlyozzák a költségeket.
„Ez nem tilos, a mennyiség a csomagoláson fel van tüntetve. De még így is csúnya trükk a fogyasztók megtévesztésére” - mondta Armin Valetet, a Hamburgi Fogyasztói Tanácsadó Központ élelmiszerszakértője.
A Haribo szóvivője azzal indokolta a zsugorítást, hogy a cég év eleje óta szembesül a kiváló minőségű alapanyagok, a fóliák, a kartonpapír, az energia és a logisztika árainak rendkívüli mértékű megugrásával, így áremelés nélkül már nem lenne képes a terméket a megszokott minőségben és áron kínálni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.